Stars are always shining - Chapter 26

I förra kapitlet:
På något sätt kände jag hur fjärilarna i magen drogs i hopa och förvandlades till en sten så fort jag såg på Zayns ansikte, ”What is it?” sa jag oroligt och tog ett lätt steg bakåt. Zayn gav ifrån sig en djup suck innan han mötte mina ögon med ett sorgset uttryck ”We need to talk”.
”You’re scaring me, please say something” sa jag efter lång stunds tystnad, då Zayn inte sagt ett ljud utan bara kollat medlidsamt på mig. ”Come, let’s walk” sa han tillslut och tog tag runt min midja samtidigt som han började röra på sig hemåt. 

”I really don’t know how to say this” började han tyst och jag gav han en snabb blick som sa att han skulle fortsätta ”because, I’m so happy that you’re here”. Han gav mig ett leende innan den oroliga blicken än en gång flöt över hans ansikte. ”But, me and the boys… we’re going on tour” han drog ett djupt andetag och trots att jag hade haft på känn att det var något i denna stil som skulle komma ut ur hans mun så lät jag inte mina känslor som fanns inombords visas utåt. Utan jag gav honom istället ett lätt leende ”It’s not so bad, I mean, sure it is bad because I want you here, but the fans need you more than I do” sa jag och Zayn stannade upp och drog mig tätt intill sig. ”That wasn’t the hard part to tell you Olive” sa Zayn och la en lätt kyss på min panna medan hans oroliga ansikte byttes ut mot ren desperation ”We’re gonna continue our tour and this tour will last for about four months. Sure we will have the tour in England, but also in Europe and we will not be back until you have summer break from school”. Jag öppnade munnen och kände hur all min livskraft trängde ut ur mig. Fyra månader? Fyra månader utan Zayn vid min sida? Hur i helskotta skulle det gå till? Jag hade ju knappt klarat mig tre veckor utan hans sms, nu skulle jag behöva klara mig fyra månader utan hans kropp vid min sida. Jag drog ett djupt andetag innan jag stängde munnen och mötte Zayns ögon som kollade intensivt på mig. ”Olive… I’m so…” längre han hann inte innan jag tryckte mina läppar mot hans. Om vi skulle klara oss fyra månader utan varandra, så skulle jag ta tillvara på varenda sekund som fanns. Hans läppar masserade mina i takt med att vår lust till varandra ökade. Precis som jag fattade Zayn att vi skulle bli tvungna att ta tillvara på varenda ledig tid vi hade tillsammans. Jag avslutade kyssen innan jag mötte hans ögon ”When are you leaving?” sa jag tyst och tryckte mig hårdare in mot hans famn, varpå hans armar tog ett varsamt tag runt mig. ”Monday, next week” mumlade han tyst mot mitt hår. Precis när jag trodde att allt skulle ställas till rätta, nytt hem, nytt jobb, familjen var hel igen, nya vänner, pojkvän, precis när allt det hade för en gångs skull legat på plats, så skulle det ryckas bort från mig lika fort igen.
 ”When do you start work?” ropade Zayn från köket, medan jag hade placerat mig i killarnas soffa. Jag beundrade fortfarande över hur oerhört stort deras hus var och att dem trots allt var fem killar som bodde här, var huset renare än vad mitt rum var efter att ha bott där i en vecka. ”Seven O ‘Clock” ropade jag tillbaka innan jag letade fram fjärrkontrollen och började zappa mellan kanalerna, innan jag fastnade vid ett gammalt avsnitt av Vampire Diaries. ”Great, then we have lots of time cuddling” skrek Zayn och jag skrattade högt innan jag vände på huvudet så att jag hade full sikt över Zayn där han stod och skar frukt med ett leende lekandes på läpparna. ”Btw, your new work… you haven’t told me yet, why or how, your face can be all over the city? It’s even on the buses! And the movie isn’t airing until next year!” sa Zayn medan han ringlade bort till soffhörnan med två fat fyllda med apelsiner, kiwi, jordgubbar och meloner på. Han ställde ner de två faten innan han slog sig ner bredvid mig och drog mig in i sin famn. ”Well, I don’t know… the director thinks dads movie will be a success, because there’s not a movie like that on the theaters. And I really can’t explain how I got into it all because I can’t believe it’s happening to me” sa jag och kröp längre in i hans famn, så att huvudet tillslut låg lutat mot hans bröst, innan jag sträckte mig efter en apelsinklyfta. ”It’s incredible” mumlade Zayn med en jordgubb i munnen och jag skrattade lätt åt honom innan en jag gav han en lätt kyss på kinden.
”Well, well, well, if it isn’t the star crossed lovers” med ett ryck vände både jag och Zayn huvudet mot hallen och möttes av fyra nyfikna ansikten som alla kollade intensivt på oss. Niall som hade pratat gav ifrån sig en lång vissling samtidigt som Zayn gav mig en kyss på munnen innan han tillslut lät mig hälsa på dem. ”Hi guys I’ve missed you too!” sa jag och kravlade mig ur Zayns famn för att kunna gå bort och krama om dem.

”So you actually live here now?” sa Louis glatt, halvt inne i tvspelet och halvt ätande på en melonbit. ”Mhm, I actually live like five minutes away from here” sa jag och pekade ut genom det stora panorama fönstret som täckte den högra väggen om oss, där skogen mellan våra gator var utspridd. ”Really?” sa Zayn glatt och jag mötte jakande hans ögon innan en kyss landade på mina läppar. ”Are you eating here tonight Olive?” ropade Harry från köket, och jag vände mig om och möttes av den roligaste synen på länge, om man bortsåg från Denises vredesutbrott tidigare idag, överallt stod där skålar och andra köksredskap utbrett över den lilla köksön. Medan Harry var fullt upptagen med att steka potatisen, samtidigt som Liam höll på att skära grönsakerna, vilket hade resulterat i att det nu låg potatis utspritt på hela golvet och att Liam skrek till varje gång för att han var rädd att skära fingrarna av sig. Samtidigt som jag var mitt under en skrattattack lyckades jag säga vad jag ville ”Sorry, but no, I need to eat with my family”
”Well that’s a shame. IT’S DINNER BOYYYYS!” skrek Harry och med ens flög Niall och Louis upp från sina positioner från golvet och började snabbt stega bort till köksbordet där Liam nu hade dukat fram allt.
”Call me when you’re gonna work, I’ll drive you” mumlade Zayn mot mina läppar innan han gav mig en snabb kyss och stegade bort mot bordet och jag klev ut i kylan.

Med strålkastarna som våra enda vägvisare försökte jag beskriva vägen för Zayn, som trots mitt dåliga lokalsinne verkade förstå vart det var jag skulle. För runt en kvart senare körde han in vid Studio 32, där jag sedan tidigare inspelningar och repetitioner kände igen mig. ”Here it is” sa jag glatt när Zayn hade parkerat och jag hade skannat av området ännu en gång. ”Great” sa Zayn och klev ut genom dörren innan han tog ett stadigt tag runt min hand och vi började tillsammans gå in genom den stora dörren som ledde in till själva studion. ”I’ve actually never been in a real movie studio, only serie studios. These are so much bigger!” sa Zayn och lät blicken glida över det höga taket och de olika scenerna som byggarna höll på att bygga upp inför våra framtida tagningar. ”I said almost the same thing when I first got here” sa jag och började leda honom bort mot personalrummet. Precis när jag skulle trycka ner handtaget till den vita dörren öppnades den och Paul stod i dörröppningen, ”Hi Olive! Just the one I was looking for” sa han glatt och tryckte upp sig mot dörren så att vi hade en chans att komma in. ”Hi Paul, this is Zayn” sa jag och log från Paul till Zayn.
”Yeah, you’re the dude from One Direction, right?” sa Paul glatt och sträckte fram en hand som Zayn glatt tog emot, ”Yes I am, and you’re the dude from Vampire Diares?” Paul skrattade jakande innan han stängde igen dörren. Så fort vi hade kommit in genom den lilla hallen och kommit ut i själva personalrummet där sofforna och köket fanns, satt alla medverkande redan i sofforna. ”Hi everyone, this is my boyfriend Zayn” sa jag och kände hur rodnaden började stiga i mitt ansikte, det var första gången jag hade uttalat b-ordet. ”And this is Denise Wakefield, Chace Crawford and Tom Godfrey, the director” sa jag och pekade ut var och en i takt med att jag sa deras namn. ”Hi, nice to meet you all” sa Zayn och log och skakade hand med var och en.
”Okay everyone, time for rehearsal! Let’s start with scene 67, it’s you, Olive, and Paul!” ropade Tom efter vårt lilla välkomstkalas och med ens fick jag en blick ifrån Denise, som snabbt kom upp vid min sida med manuset i handen ”It’s the kissing scene” viskade hon snabbt i mitt öra samtidigt som hon drog ut mig genom dörren. 

Sent kapitel men - Kommentera!!!!
Besök även min privata blogg HÄR

Kommentarer

Frida

2013-02-17 - 19:33:40
Åh vad bra den är!!!!! Min favoritnovell för tillfället!:)xxxx
Svar: Tack så mycket! Blir så otroligt glad av att ni tycker det :') xxxx
Sandra Persson

Denise

2013-02-17 - 19:52:44
Så sjukt grymt otroligt makalöst bra!!

Issa

2013-02-17 - 21:35:16
Omg.. Undra hur Zayn kommer reagera på kyss scenen.. xd längtar till nästa!! :D

Anonym

2013-02-18 - 10:02:17
Gash, HAHA hur kommer det gå?! Mer mer mer ;)

Wilma

2013-02-18 - 12:07:17
Sjukt bra! Så fort jag har läst ett nytt kapitel längtar jag efter nästa!

Elin

2013-02-18 - 18:08:43
Alltid lika förvånad över så sjukt underbara kapitel, jag vet många som kan ha helt underbara kapitel ena dagen, och nästa dag sjukt tråkiga/händelse lösa eller vad man ska kalla situationen.
Men du levererar underbara kapitel hela tiden, och ibland mer än fantastiska! Älskar verkligen dina noveller! <3

Moa

2013-03-02 - 15:10:07
grymt!!!!

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus