They don't know about us - Chapter 43

Mina tankar på att hämta Travis som kunde hjälpa mig med mitt palomino sto flög iväg så fort Lexie hade sagt att det fanns en video som handlade om mig och Harry. Jag satt kvar på min höbal samtidigt som jag loggade in på twitter och klickade mig snabbt in på mina privata meddelanden. Där fanns x antal meddelanden från Harry och några enstaka från resten av killarna men min blick for genast till det meddelande vars namn Lexie McCartney stod överst på. Medan videon laddades kände jag paniken växa inom mig. Vad hade Harry sagt som gjorde det hela så viktigt? Bara tanken på Harry fick mig att få huvudvärk, hela dagen hade varit intensiv och rent ut sagt sugit musten ur mig och det var inte konstigt att mitt huvud hade börjat värka. Så fort videon var färdigladdad klickade jag på play-knappen.
-”Welcome to the Today Show, with us today we have no less than One Direction!” sa intervjuaren som satt i en fåtölj medan killarna som vanligt var hopträngda i en soffa. Killarna vinkade glatt mot publiken som skrek högt, men jag kunde tydligt se att Harry bara gav dem ett snabbt leende. Visst det hela kunde ha varit inbillning men det såg verkligen ut som det. Som vanligt ställde intervjuaren en mängd frågor angående den pågående turnén osv. alla killarna förutom Harry var entusiastiska till att svara. Harry satt mest och kollade ner på sina händer och svarade då och då på någon fråga som var direktriktad mot honom. Tillslut kom dem in på frågorna kring kärlek.
-”So guys, how’s it going with your girlfriends?” Från att ha gått från en någorlunda glad grupp, sjönk deras beteende drastiskt och Louis, Liam, Niall och Zayn vände alla sina blickar snabbt mot Harry innan dem besvarade intervjuarens fråga med några enkla ord. Man förstod direkt att något inte stod rätt till, även intervjuaren verkade förstå det.
-”So eh, Harry? Why so quite over there huh?” Intervjuaren log glatt, och man förstod att han egentligen inte ville fråga något eftersom man tydligt såg på Harry att det var en jobbig fråga, men det var hans jobb. Plötsligt totalt från ingenstans reste sig Harry upp och började skrika och gråta på en och samma gång. Jag kollade chockat ner på skärmen där ett tumult hade utbrutit, samtidigt som Harry gick och sparkade på soffor och blommor försökte killarna att lugna ner honom och tillslut lyckades Louis få ner Harry i soffan igen. Jag måste ha sett ut som intervjuaren som satt där med gapande mun, för efter en stund började jag känna hur torrt det blev i min mun och jag stängde den kvickt. När Harry hade lugnat ner sig någorlunda, satt han endast och grät. Men snart sa han högt och tydligt något som fick mitt hjärta att slå hårt.
-”I screwed it up, real fucking bad. I hate myself for what I did to my beautiful girlfriend, I’m a stupid idiot. DAMN IT!” Harry slog hårt I soffkanten innan han fortsatte med blicken riktad rakt in i kameran –”Madison if you’re watching this. Please forgive me. I was a big fat idiot and I just want you in my arms, knowing that everything is okay between us. But I know it’s not because I destroyed it. Please Mads, please.” Han brast ut i tårar och jag kunde själv känna hur det började rinna längs med mina kinder. Louis hade nu lagt en tröstande arm om Harry och rörde den fram och tillbaka. Sedan sa intervjuaren något som jag aldrig trodde att en förnuftig människa ens skulle våga säga.
-”Harry, I think we all wanna know” sa han och tittade ut mot publiken innan han fortsatte –”What happend between you and Madison Sparks?” Vid ljudet av mitt namn upphörde tårarna och min haka föll än en gång ner. Harry kollade upp från virrvarret av sina lockar och hans ögon som var rödsprängda av alla tårar kollade intensivt in i intervjuarens, vilket fick han att vända och vrida på sig av obekvämhet.  
-”You wanna know what happened between me and Mads? Sure. I cheated on her. And I fucking hate myself for that. If I just could rewind and make everything okay again, but I fucking can’t, do you understand me? NO BECAUSE YOU HAVEN’T MET MADISON AND THEREFORE YOU DON’ T KNOW WHAT I’VE LOST. GOODBYE!” skrek Harry innan han med enorma och bestämda steg stegade ut från bildskärmen.

Jag kunde inte röra mig, jag hade säkert suttit på höbalen över en timme efter det att videon var slut. Jag satt bara och kollade rakt ut i tomma intet. Plötsligt rörde någon lätt vid min arm vilket fick mig att förvånat titta upp på personen som handen tillhörde. Travis.
-”Are you okay Madison?” Han kollade på mig med ett frågande ansiktsuttryck innan han slog sig ner på den tomma platsen bredvid mig på höbalen. Hela intervjun hade gett mig en ordentlig tankeställare, Harry hade gått ut med hans otrogenhet mot mig inför hela världen och det var även ”Harry is cheating” som trendade #1 på twitter. Vi var det hela världen både directioners och media talade om just nu. När jag fortfarande inte hade sagt något harklade sig Travis innan hans blick flyttades från mitt uttryckslösa ansikte till palomino stoet som fortfarande stod i paddocken tillsammans med dem andra stona.
-”You’ve found a nice horse” jag flyttade min blick mot stoet och kunde inte låta bli att le. Jag hade verkligen gjort rätt val när det kom till hästen, men hade jag gjort rätt val när det kom till Harry?
-”Your dad said that you were looking for me?” fortsatte Travis trots att jag ännu inte hade sagt ett ord. Jag nickade lätt vid hans fråga och pekade på stoet och sedan på gårdsplanen. Travis klappade mig lätt på ryggen innan han reste sig och med lite besvärlighet lyckades få ut stoet från paddocken och ledde bort henne mot den andra paddocken. Vi hade känt varandra sedan jag föddes, Travis var som en bror för mig eftersom hans pappa jobbade på gården. Därför hade han spenderat nästintill varenda dag under sin uppväxt tillsammans med mig och Hayley. Därför förstod han att jag i just detta ögonblick behövde vara för mig själv, så att jag kunde reda ut saker och ting. Jag reste mig sakta upp med målet på höloftet.

När jag åter hade infunnit mig på min plats uppe på höloftet klickade jag mig in på twitter. ”Harry is cheating” trendade fortfarande och jag suckade högt. Jag var tvungen att prata med Harry, jag var tvungen att reda ut vad exakt det var som hade hänt i intervjun. Jag klickade ner twitter och letade upp Harrys telefonnummer. Signalerna gick fram, men det var ingen som svarade. Ännu en suck for ur mig och jag provade igen, och igen, och igen. Tillslut letade jag reda på Louis nummer och efter en signal svarade han med ett oroligt ”Hello”.
-”Hi it’s Madison, is everything alright?”
-”Ehm, yeah… what do you want?”
Hans röst lät fortfarande orolig men det enda som fanns i mina tankar just nu var att jag var tvungen att prata med Harry.
-”I want to talk to Harry, but he don’t answer his phone, so can I talk to him though yours?”
-“Madison. Harry’s gone. We can’t find him anywhere. He disappeared right after the interview we had yesterday”
______________________________________________________________________
Kommentera! :)

Kommentarer

Elin

2012-12-28 - 12:20:33
Awsome *•*
Längtar till nästa kapitel <3

Carlie

2012-12-28 - 12:27:58
Sjukt bra:) längtar väldigt mycket till nästa del:)
Din novell äger! =)

Vanessa

2012-12-28 - 13:27:47
Din novell är en av dom bästa!!! :* Mer !!!!

Elin

2012-12-28 - 13:29:51
Mer nu!! :D sjukt bra!

Alice

2012-12-28 - 13:54:49
så himla bra, mer mer mer!

Fia

2012-12-28 - 14:12:16
Super:) Lite spänning nu också, toppen novell!:)

Wilma

2012-12-28 - 15:05:01
Så grymt bra! Älskar din novell! Längtar till nästa!xx

My

2012-12-28 - 17:33:53
Så himla braaaa!
Du är fan bäst på att skriva :)

josefine

2012-12-28 - 18:11:57
du e heeelt fantastisk på att skriva!!! :D
längtar efter nästa kapitel!!! :D
keep going girl! ;)

Ellen

2012-12-28 - 19:39:55
Jag läste alla dina kapitel idag, på bara 2 timmar. DU ÄGER! Du borde få mera kommentarer!
Jag älskar det du skriver!

:D

2012-12-28 - 21:15:23
OMG SÅ SJUKT SPÄNNANDE!!meeer:D

spääääännande

2012-12-29 - 08:56:18
meeeeeeeeeeeeer

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus