Tävlings dags igen!

Tyckte det var dags för en tävling nu när ni förhoppningsvis har börjat känna er lite hemmastadda i novellen!

Karaktären är redan förutbestämd (alltså vilken roll ni kommer spela i novellen) och jag kan glädja er med att den som vinner kommer få en stor betydelse under novellens gång och jag kan berätta för er att ni inte kommer spela svensk!
Update: Ni kommer spela en tjej/kille som är i samma ålder som Olive, alltså runt 17-18 år!

Så om ni vill vara med och tävla gör ni följande:

★ Namn & efternamn
★ Är ni kille / tjej ?
★ Berätta om er personligthet
★ Berätta om era fritidsintressen
★ Berätta hur ni vill att er personlighet ska speglas i karaktären (Om ni är framåt/tillbakadragen/nyfiken/högljudd/festmänniska osv.) 
★ Och till sist berättar ni vilken kändis ni vill ska spela er (Hur ni vill att er egen karaktär ska se ut)

Kommentera detta inlägget med ovanstående fakta, och just du kan ha chansen att bli en karaktär i novellen! 
KAPITEL 15 LIGGER NEDANFÖR!


Kommentarer

Anonym

2013-02-02 - 17:09:59
Det är klart jag vill vara med i tävlingen c;
Jag heter Sanna Larsson, och är ofc en tjej. Jag är både blyg och pigg. Ibland nervös.
Jag gillar att dansa och brukar spela fotboll. Det absolut en av mina favoriter. Annars brukar jag bara vara lite ute med mina vänner i stan osv. Och det skulle vara kul om karaktären kunde bli den blyga eller den festliga :D
Och jag vill gärna att karaktären skulle kunna vara Sasha Pieterse (Om jag vinner).
Jag står imot tills tävlingen är avslutad. Vi får se vem som vinner. I allafall om det är någon annan så säger jag grattis :)
Och dina noveller är riktigt grymma <333

Alexandra

2013-02-02 - 17:19:55
Namn & efternamn: Alexandra Svärdström (du kan ändra efternamn om du vill)
Är ni kille / tjej ? : jag är tjej :)
Berätta om er personligthet: jag är en väldigt glad och sprallig tjej som älskar att skratta och få folk att skratta. Jag har väl mina dagar där allt är skit, men det håller jag mest för mig själv! Jag är väldigt omtänksam och bryr mig om folk! Hjälper gärna till om det skulle behövas!
Berätta om era fritidsintressen: jag tränar, är med kompisar och pluggar, jag är en lite mer "Hemma & har filmkväll" tjej än att gå ut och festa. Jag umgås mest med mina vänner och min familj :)
Berätta hur ni vill att er personlighet ska speglas i karaktären (Om ni är framåt/tillbakadragen/nyfiken/högljudd/festmänniska osv.) jag är lite blyg i början, men klarar av att prata och är väldigt spontan av mig och blir mer framåt ju mer jag lär känna människan, jag kan vara rätt högljudd då jag oftast hörs innan jag syns, jag är också ganska klumpig av mig haha :)
Och till sist berättar ni vilken kändis ni vill ska spela er (Hur ni vill att er egen karaktär ska se ut) Jag kan inte välja Perrie va? För kan jag inte det så skulle nog Rita Ora eller Cara Delevingne få äran att spela mig då båda ser något enormt bra ut :)

Denise

2013-02-02 - 19:59:02
Jag heter Denise Hagström (efternamnet får du gärna ändra) och är en tjej. Jag är utåtriktad och inte rädd för att träffa nya människor. Mina vänner säger att jag är en rolig och sprallig tjej, men jag är samtidigt väldigt omtänksam när det behövs. :) Jag gillar uppmärksamhet utan att bli bitchig/skrytig. På fritiden spelar jag basket och är med vänner. Jag gillar och festa och att synas (utan att bli bitchig som sagt) och är hjälpsam och omtänksam.
jag vill gärna att Ariana grande spelar mig haha ;)
puss oh kram bästa du ;*

Alexandra

2013-02-02 - 21:35:19
Mitt namn är Alexandra Söderström, jag är en rolig och omtänksam tjej. Jag är en öppen person som inte är rädd för att säga vad jag tycker (säger inget drygt liksom men ah). På fritiden är jag med kompisar och spelar fotboll på ganska hög nivå. Jag är en öppen, envis, rolig och omtänksam tjej som gör sitt bästa i alla lägen. Jag vill att Adriana Lima spelar mig :)
kramis

Vilma

2013-02-02 - 21:43:37
Jag heter Vilma Magnusson och är en tjej.
Jag är en ganska blyg när jag träffar nya människor, men med mina kompisar är jag ganska pratglad. Mina kompisar säger att jag är omtänksam och rolig att vara med. Jag tycker inte om att vara i centrum och jag är en ganska lugn person.
På fritiden älskar jag att spela fotboll, lyssna på musik, åka slalom, shoppa och bara ta det lugnt med kompisarna.
Som karaktär kan jag vara en lugn, nyfiken och omtänksam person.
Som kändis kan jag spela Amber Tamblyn eller Kristen Stewart!

Julia

2013-02-02 - 21:50:45
Jag heter Julia Lundqvist, därmed tjej ;)
Som person så är jag inte speciellt blyg, pratglad och försöker alltid se det positiva i svåra situationer. Väldigt glad hela tiden men om någon beter sig illa mot mina vänner eller familj så får man se en helt annan sida av mig. På fritiden som umgås jag med vänner, sjunger och skriver egna låtar, väljer hellre en hemmakväll än att vara ute och festa.

Om jag fick en egen karaktär så vill jag att den ska vara som jag är, framåt och nyfiken, pratglad och lite högljudd, ibland :)

Gud vad svårt, men jag skulle nog helst vilja att Cher Lloyd skulle spela mig om jag fick äran att va med i din novell! xx

Anonym

2013-02-02 - 22:29:48
Jag är en tjej som heter Elina Chiristensen.
Jag är väldigt öppen och glad. Jag älskar att lära känna nya människor o skaffa kompisar. Jag är motsatsen till blyg & pratar mycket. Jag kan vara rätt kaxig ibland (om det, typ, behövs) men väldigt omtänksam och personerna jag bryr mig om går alltid först (t o m före mig själv). Jag är sprallig och har alltid kul & skrattar så mycket det går. Jag visar aldrig mina känslor för mycket t.ex. om jag skulle blivit sårad eller om jag är är jätteupspelt eller nåt sånt överdriver jag inte. Jag står alltid upp för mig själv o rätt självsäker. Jag hatar när folk dömmer mig eller förolämpar mig så jag låter inte folk dömma eller förolampa mig ;)
Jag vill att min karaktär ( om jag får någon) ska vara rolig, framåt, självsäker ( på ett bra sätt),modig, fin, omtänksam, lite kaxig, envis och ha mycket roligt!
Juste! Fritidsintressen glömde jag...
Jag är så mycket jag kan med vänner, spelar mycket handboll, är ofta inne på min data, spelar mycket musik som gitarr, piano, tvärflöjt och sjunger.
O jag älskaaaaar one direction!!!!

Det finns många karaktärer jag vill vara men om jag ska välja en tar jag nog... Nina Dobrev, för hon är så lik mig :p ( i utséendet)

Vendela

2013-02-03 - 09:53:53
Mitt namn är Vendela Åstrand, och jag är såklart en tjej, haha. Jag är snäll och ganska lugn av mig, fast jag har en himla oseriös sida också hehe... Enligt mina kompisar är jag bra på att hjälpa, stötta och ge råd, och jag är nästan alltid glad. På fritiden går jag i teater, musikal (sång/dans/teater i ett) och tar sånglektioner. Jag älskar att sjunga och skådespela! I novellen vill jag att min karaktär ska vara lite tillbakadragen, men nyfiken. Jag är ofta lite blyg och tyst av mig bland nya människor, men efter en stund släpper jag bara allt och behandlar alla som om jag känt dem hela livet typ haha.
Jag skulle gärna vilja att min karaktär såg ut som Leigh Anne Pinnock, inte för att hon är speciellt lika mig, men jag älskar henne!

Vanessa

2013-02-03 - 09:54:56
Gud vad kult!! Jag är gärna med i tävlingen :)
Jag är Vanessa Lund (en tjej of course). Både sprallig och rolig. Mina vänner säger att det är kult att hänga med mig ute. Men ibland är jag den blyge.. Haha.
Dans är nog det jag gör mest för jag går där. Jag har också varit med i shower. Jag gillar att spela tennis också. Annars hänger jag bara ute med mina vänner.
Jag brukar sjunga mycket (mest 1D låtar <3). Det är därför jag går nu på musik-klass. Alltså jag sökte in och fick en ledig plats.
Hmm, jag vill att karaktären ska speglas den blyge eller den som alltid dansar.
Och nu kommer vi till den svåra... Det finns jätte många kändisar jag vill ta, men jag tror jag tar Sasha Pieterse eller Kristen Stewart.
Gud, jag tror att det var allt! :D

Jag älskar dina noveller och är en såklart stooooooooooooooor fan av 1D <3
Jag står emot att jag vinner men oxå alla andra c:

Elin

2013-02-03 - 10:14:06
Jag heter Elin Eriksson och såklart vill jag vara med. Jag är en tjej. Jag är ganska blyg för främlingar, utåtriktad för mina vänner, men min bästis VET att jag är komplett galen. Inte riktigt då. Jag är ganska kort. Jag älskar att sjunga, och enligt vissa är jag rätt bra på det. Jag älskar också dans och allt som är japanskt. Jag skriver mycket. Jag tränar drama och kampsporten Jujutsu som jag också är helt okej på. Enligt andra är jag stark som en häst och har aldrig förlorat en träningsbrottningsmatch på jujutsun. Jag byter hårfärg ofta. Just nu är det brunt, men jag gillar inte det så mycket så det ska snart bli rött. Jag vill helst ha blått, men det får jag inte. Det skulle jag väldigt gärna ha om jag blir med i novellen dock. :)
Jag skulle nog speglas som nyfiken och lite utåtriktad. Jag är gansklat och trött på morgonen. Jag älskar också italien, så jag skulle gärna vara italiensk eller med italianskt ursprung.
Jag ser nog ut som Jade Thirlwall. (Men blått hår)
Eller Cher LLoyd för hon är lik mig :)
Jag gillar rockmusik och One Direction. Jag lyssnar mest på Yohio, Cher Lloyd, Takida, Nickelback, 1D, och Little Mix just nu.
Hejdå!

Elin

2013-02-03 - 10:53:30
Namn: Elin Johansson
Ålder: 18
Tjej xD
Min personlighet, Tjaa...omtänksam,Snäll,rolig,Kan man säga en ganska harmonisk person? För jag kommer tyvärr inte på något bättre passande ord till just min personlighet :)
Mina fritidsintressen, Teckna/Rita,Hästar, Är också en liten bokmal ^^
Jag är inte den som är speciellt ivrig, Men ofta nyfiken och tillbakadragen, Man kan väl säga att jag är inte den som är högljudd av sig.
Och jag skulle gärna vilja spelas av Cara Delevingne ;)

Mikaela Thuve

2013-02-03 - 16:50:51
Hej!
Jag Heter Mikaela Thuve Men kallas för Mela och jag är en tjej :)
svårt att beskriva mig själv men jag tror min familj och vänner skulle säga att jag är envis säger vad jag vill för det mesta, men när det gäller att träffa nya människor så kan jag vara lite blyg för jag vill gärna göra ett bra första intryck och jag hatar att göra bort mig men när jag väl känner personen så är jag lite mer framåt. Jag kan ibland vara osäker på mig själv hur jag ser ut men jag försöker leva efter mottot BE YOURSELF AN NO ONE ELSE.
Jag gillar att laga mat därför drömmer jag om att bli kock, jag gillar även djur, musik(One direction, Olly Murs, Pitch Perfect och massa annat) och jag rider.
Min personlighet skulle jag vilja speglas genom att jag är först lite tillbaka dragen men sen lite mer framåt, jag skulle även vilja vara nyfiken för det är jag verkligen lite väl nyfiken ibland ;) jag är ingen festmänniska skulle jag vilja säg, men karaktären skulle kunna vara en mysig person för jag går helst runt i joggingbyxor och myser när jag är hemma.
Jag skulle vilja se ut som Nina Dobrev eller Demi Lovato

Jag hoppas att jag passar för rollen.

Kram Mela :)

Amanda

2013-02-03 - 17:46:46
Mitt namn är Amanda Johnsson och jag är en öppen och envis tjej som jobbar med det jag älskar, fotografering! Jag vill att karaktären ska va snäll, öppen, envis och hjälpsam och spelas av Ariana Grande eller Ashley Tisdayle (stavning?).
Puss

Clara

2013-02-03 - 20:53:52
Hej! Jag heter då Clara Larsson och är en pratglad tjej som lever efter mottot 'YOLO'. Jag älskar att festa och bara leva livet tillsammans med mina vänner. Jag är inte blyg men samtidigt inte den som 'tar första steget'. På fritiden är jag mest med vänner, jag reser även mycket (oftast till soliga platser). I novellen vill jag att jag ska vara en halvblyg och envis tjej och spelas av Amanda seyfried.

Emelie

2013-02-03 - 21:44:48
Hej :)
Mitt namn är Emelie Roos(efternamnet får du ändra:) ) Och som man kanske ser på namnet så är jag en tjej. Jag är en ganska blyg tjej men som ändå säger vad hon tycker. Jag visar nästan aldrig känslor om det handlar om att något gör ont eller att något känns taskigt och jag tar det flesta som komplimanger som t.ex. om någon säger vad ful du är så kan jag säga något som t.ex. kul för dig men du vet väl att du inte behöver titta på mig. Jag är ibland tillbaka dragen och ibland mer framåt. Mitt humör kan ändras väldigt fort utan att jag visar det. Jag vill alltid det bästa för alla andra och tar ofta saker på skämt(kan både vara bra och dåligt) men kan även inse när det är allvar. Mina fritidsintressen är väl dans, innebandy och lite allt möjligt. Jag älskar sport och kan vara som en kille ibland men gillar även att shoppa och måla naglar och sånt som anses vara mer tjejigt. Jag gillar även att vara med vänner men det är inte ofta jag har tid.
Om jag skulle få vara med skulle jag gissa på att jag skulle vilja vara nyfiken, blyg och tillbakadragen bland nya människor men med vänner lite mer framåt, högljudd och en som nästan alltid är glad men inte gillar att festa för mycket eller för ofta.
Jag skulle vilja att Jade Thirlwall, Miley Cyrus, Demi Lovato, Miranda Kerr eller Emma Roberts ska spela mig.
xx


★ Och till sist berättar ni vilken kändis ni vill ska spela er (Hur ni vill att er egen karaktär ska se ut)

Issa

2013-02-03 - 22:16:26
Jag är en tjej på 14 höstar vid namn isabell Pettersson Wall som älskar att dansa, jag går i street dace på onsdagar och övriga dagar är jag i stallet,pluggar,skriver låtar/novell,spelar gitarr eller är med vänner. Alltså är mina i intressen dansa,rida,skriva,skådespel och spela gitarr :) jag älskar och läsa med vilket jag kan sitta i timmar och göra, jag älskar hur man kan dras in i boken och Själv vara med i storyn! Jag skulle själv beskriva mig som en ganska högljudd person som kan skifta i personligheter från att vara lilla söta och sårbara issa till bygga upp stora murar och inte låta någon komma in på mig, som ett slags försvars läge tror jag. Jag hade en ganska svår uppväxt och du får veta den om du behöver. Jag har ganska svårt att lita på folk men det går med tiden, i början när jag träffar folk är jag ganska tystlåten det händer även med folk jag känt läge men inte träffat på länge eftersom jag vill veta om dom har förändrats..
Om jag nu skulle vara en lycklig vinnare skulle jag vilja speglas som den personen jag är, blyg i början för att hitta orsaker att lita på personen sedan blir jag mig själv och är högljudd och skrattar mycket, om det blir svåra tider tar jag ut det på dansen eller skriver ner det och spelar det på gitarrens underbara klinkande. Bytande i olika faser från försvarsläge och jag sårbara jag. Jag låter sällan folk in mig allt för nära in på livet om jag inte litar på dom till 110% och jag känner mig som tryggast på hästryggen och till rörelser till musiken. Jag hatar att såra folk vilket jag ändå lyckas göra ganska ofta.. Jag är för det mesta glad och positiv till saker och är en RIKTIGT stor drömmare!
Om jag blir en karaktär i din novell skulle jag vilja spelas genom Lucy hale eftersom jag är helt galen i hennes skådespeleri och tycker att hon är något otroligt vacker! Tack på förhand kram issa :) x

Alice Bradford

2013-02-04 - 16:33:42
Mitt namn är Alice Bradford, är där av namnet är jag en tjej. Haha. Min personlighet, jag är en glad sprallig tjej som nästan alltid pratar med lite ironi i rösten. Jag skämtar, nästan hela tiden. Jag håller rätt mycket för mig själv, angående känslor, är inte rädd för att visa lite hud. Jag kan uppfattas som bitchig vid första intrycket, men när man lär känna mig är jag en skön tjej som alltid hat glimten i ögat och vill hitta på bus. På fritiden, tränar jag styrka, springer mycket och tränar parkour och dansar. Karaktären ska va nyfiken, skön och skämtsam. Älska att va ute och festa, inte vara lätt påverkad av alkohol. Vid svåra perioder tränar jag till max, utför parkour och dansar ut mina känslor. Karaktären ska vara som min personlighet, någonting i den formen.
Adriana Lima eller Miranda Kerr, den du känner passar eller hittar bäst bilder på.
★ Och till sist berättar ni vilken kändis ni vill ska spela er (Hur ni vill att er egen karaktär ska se ut)

Fia

2013-02-04 - 21:53:14
Sofia Öhman (det är okej om du ändrar mitt efternman, smeknamn Fia). Jag är en glad och omtänksam tjej, hela tiden vill jag att människorna omkring mig ska må bra och ha kul. Jag är en ganska blyg tjej, men när man väl lär känna mig är det svårt att få tyst på mig. Jag älskar att uppleva nya saker och det bästa jag vet är att vara med dem jag älskar. På fritiden är jag mycket med mina vänner, spelar tennis och massa annat kul. Jag har också diabetes typ1, vilket menas med att jag har en insulin pump, som pumpar insulin in i min kropp. Jag mäter också blodsockret regelbunden, ungefär 5 gånger per dag (om det skulle vara så att du vill veta mer om det, mejla mig).

I novellen skulle jag nog vilja framstå som en glad och snäll tjej. Och även ha lite attityd, våga säga vad jag tycker. Att vara lycklig är också viktigt. För det är den jag är.

Kändisen som jag skulle vilja spela mig, är Sophia Bush. För hon är min inspiration och hon är otroligt vacker. Det finns även väldigt mycket gifar, bilder osv med henne, så det är lätt att söka upp!
Hoppas verkligen du väljer mig i novellen, det skulle vara otroligt kul att få vara en del av allting. Du skriver grymt! Älskar novellen. Kram

My

2013-02-04 - 22:09:10
Mitt namn är My Lindblom, en tjej. Min personlighet är: snäll, omtänksam och rolig. Även om jag på utsidan kan se ut som en 'bad girl'. På fritiden är jag med kompisar eller boxas. I novellen vill jag framstå som snäll, omtänksam, rolig och lite blyg och spelas av Avril Lavinge

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus