They don't know about us - Chapter 49

Sakta lät jag longeringslinan förlängas medan ett ”ptroo” kom ur min mun. Delightful lydde på momangen och gick från trav till skritt. Tillslut rullade jag ut ännu mer lina och ett belåtet gnäggande kom från henne samtidigt som hon sträckte på huvudet och halsen. Det hade gått två veckor sedan jag och Harry hade skilts åt på flygplatsen, vilket innebar att killarnas Australien turné nu var över och dem hade precis flugit över till Nya Zeeland.  Harry hörde av sig minst tre gånger varje dag via telefonsamtal plus en mängd sms, men jag var likadan och trots att jag hade mycket stallarbete under dagarna försökte jag hinna med att svara på så många av hans sms och telefonsamtal som möjligt.
-”I think you can try to put some weight on her back tomorrow” hördes en röst bakom mig. Jag vände snabbt på huvudet och möttes av Travis klarblåa ögon. Trots incidenten på höloftet för några veckor sedan hade vi fortsatt att prata med varandra som om det ögonblicket aldrig hade inträffat. Jag besvarade hans uttalande genom att le stort. Delightfult hade gått från ett bångstyrigt och lyhört sto till att ha blivit perfekt. Nu lyssnade hon på vartenda kommando man gav henne och tack vare Travis hjälp hade allting gått otroligt fort. Plötsligt tornade min pappa upp sig bredvid Travis högra sida och la en lätt arm runt hans axlar.
-”I think his right Madison. Both of you have worked really hard with her” sa han och log först åt Travis håll och sedan åt mig.
-“Yeah she have developed something incredible during these past weeks” svarade jag honom samtidigt som jag började hala in linan igen för att få Delightful att börja gå mot mig. Hon lydde genast och snart kom hon stegandes mot mig med långa kliv.
-”Yeah and since she’s almost three years old it’s about time she gets used to the saddle” sa min pappa. Så fort Delightful hade kommit fram till mig började jag leda henne bort mot min pappa med en aningen förvirrad min.
-”She’s already three? Why haven’t I seen her before?! I thought she only was like one year old?!” sa jag och kollade storögt på först min pappa sedan på Delightful. Ett lätt skratt kom över hans läppar.
-”Well I don’t know, you were probably too busy with school, your sister’s death and Luke, to notice her” sa han och kramade lätt om mig.
-”Yeah probably, but that’s just good, I thought I was going to wait for almost two and a half year before I could start riding her! ” sa jag glatt innan jag började leda ut stoet ur paddocken. Min pappa skrattade glatt och skakade lätt på huvudet innan han började gå mot det motsatta hållet. Snart hörde jag hur Travis hade sprungit fram till mig och hur han nu gick på andra sidan av Delightful samtidigt som hans hand vilade längs med Delightful’s hals.
-”So… how’s it going between you and Harry?” frågade han tyst och log. Jag kollade på honom lite smått förvånad. Det var första gången han hade dragit upp Harry sedan han lämnade gården.
-”It’s going just fine, we talk to each other like one million times a day” besvarade jag han samtidigt som ett leende bildades på mina läppar. Han nickade glatt samtidigt som han tog longeringslinan från min hand.
-”Your dad told me that he wanted to talk to you so I can take care of her” sa han och log mot mig. Jag nickande jakande och släppte linan i Travis händer innan jag vände på klacken och började småjogga upp mot boningshuset.

Så fort jag hade kommit in genom dörren såg jag hur båda mina föräldrar satt vid köksbordet och jag slog mig snabbt ner vid dem samtidigt som min mamma hällde kaffe i koppen som stod placerad framför mig. När kaffet var upphällt kollade jag frågandes på dem medan jag förde koppen mot munnen. När dem fortfarande inte hade sagt ett ljud till varandra utan bara suttit och lett som små idioter ställde jag ner koppen och kollade först på min mamma och sedan på min pappa innan jag mötte min mammas blick igen.
-”Så vad var det ni ville prata med mig om?” frågade jag.
-“Jo… vi har en liten överraskning åt dig” sa min pappa och jag flyttade snabbt blicken från min mamma till han istället och kollade ännu mer frågandes på honom. Ett stort leende syntes nu på hans läppar och han förde sakta sin kopp med kaffe som var ordentligt utblandat med mjölk och socker mot munnen.
-”Vad väntar ni på? Berätta!” sa jag nyfiket. Båda mina föräldrar gav ifrån sig ett litet skratt innan min mamma tog till orda.
-”Det har ju hänt en hel del under detta året för oss allihop. Hayley’s död, din student, dina sex månader i London, också nu Lucky Lukes död och Delightful’s ankomst. Det har alltså hänt både dåliga och bra saker detta året” Hon tog ett djupt andetag innan hon fortsatte –“Och du skaffade dig din första officiella pojkvän, det är väldigt stort” sa hon och blinkade mot mig. Jag gav ifrån mig ett tyst skratt vilket resulterade i att kaffet som jag precis tagit en klunk av nu rann ner längs med hakan. Snabbt tog jag tag i en servett och torkade mig.
-”Vad är det ni försöker berätta för mig?” frågade jag dem båda. Ännu ett leende spred sig på deras läppar.
-“Vi vet att du älskar Harry väldigt, väldigt, väldigt mycket och att du saknar honom. Så vi tänkte som så att vi alla skulle ta några veckors semester. Du åker och besöker Harry, var han nu än är i världen, medan jag och din mamma tar fyra veckors semester på Hawaii!” sa pappa glatt och kollade älskvärt på min mamma som log stort tillbaka mot honom. Mina ögon vidgades ytterligare och jag kollade från den ena till den andra.
-”Är ni seriösa?” skrek jag med en ton som antagligen lät som hundra småungar som precis fått en stor godispåse av sina föräldrar. Som svar på mitt glada utskrik fick jag glada nickningar tillbaka.
-”Du har jobbat så hårt under hela året och speciellt dessa veckorna som du har varit hemma så vi tyckte det var dags för lite semester. Och det var ett tag sen det var bara jag och din mamma som var ute och reste och vi vet att du hellre spenderar tid med Harry än med oss” sa pappa och gav mig en lätt blinkning. Ett ännu gladare utrop kom från min mun och jag kramade snabbt om mina båda föräldrar.
-”AHHH Tack så jättemycket! Jag ska ta och ringa Paul med en gång! Säg ingenting till Harry!” skrek jag samtidigt som mina fötter vant sprang upp för trappan medan en plan smiddes i mitt huvud.

-”But you have to keep it as a seacret!” sa jag strängt i luren. Jag hade säkert legat och pratat med Paul i över en timme för att lyckas planera allt till punkt och pricka. Fyra veckor. Fyra veckor skulle jag få spendera tillsammans med Harry, vilket innebar att både julafton och nyår skulle firas med honom.
-”Yeah, yeah, I promise! Haven’t I told you that like seven times now?! I keep my promises Madison!” sa Paul minst lika strängt tillbaka.
-“I know! Btw where will the boys and you be next week?!”
-“During Monday, Tuesday and Wednesday we are still on New Zealand so that’s up to you when you decide to come. On Thursday we leave for South Africa”
svarade Paul.
-“Ah, okay! Awesome, I’ll check with my parents when I should book my tickets!”
-“Sounds great, call me when you know, so I can pick you up at the airport!”
-“I will! And Paul?”
-“Yeah?”
-“Don’t tell anyone what I just told you!”

-“How many times do I need to tell you that I promise?!” muttrade han irriterat tillbaka.
-“Thanks Paul! Bye!” han muttrade fram ett tyst “Bye” tillbaka precis innan jag hann slänga på luren. Nu var det dags för fas två i min plan, ringa tjejerna. 
_______________________________________________________________________
Kommentera mera! :)
Glöm inte följa bloggen på twitter: DOL_Noveller 

Kommentarer

Elin

2013-01-03 - 11:55:55
Åh längtar tills hon kommer till Harry!! Grymt kapitel!!

Fia

2013-01-03 - 12:18:24
Azum, azum, azuuuum!! Grymt! Kan knappt vänta tills hon överraskar dom!!:D Kram

My

2013-01-03 - 12:28:52
Asdfghjk
Mer, mer, meeeer!

Wilma

2013-01-03 - 13:16:57
Grymt bra! Hoppas många kommenterar så att nästa kommer snart! xx

Anonym

2013-01-03 - 13:46:49
MMMMMMMEEEEEEERRRRRRRAAAAAAA

Issa

2013-01-03 - 14:09:33
Ohh sååå bra! Vill se deras miner när hon överakar dom ;) hoppas på kommentarerna kommer fort så kapitlet kommer snart! :) xx

Moa

2013-01-03 - 17:03:29
sååå bra!!

Sofia

2013-01-03 - 19:22:49
Grym, grymmare, GRYMMAST!

:D

2013-01-03 - 19:32:08
SÅ JÄKLA BRA !!:D

Anonym

2013-01-03 - 22:45:07
MMMMMMMMEEEEEERRRRAAAAA Jag dööööör!!


Aww Trever är så gullig :) (vet inte vrf...)

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus