They don't know about us - Chapter 22

Det var fredag kväll och vi hade bestämt oss för att sticka till en nattklubb och fira att det var sista kvällen då hela gänget var tillsammans, eftersom Lexie skulle flyga hem följande dag då hon hade lovat sin pappa att hjälpa till i fotoaffären, Danielle skulle ut på turné tillsammans med Olly Murs då hon var dansare, Eleanor skulle tillbaka till universitetet för att plugga och Perrie skulle ut på turné med sitt band. Därför skulle jag från och med imorgon vara enda tjejen tillsammans med killarna. Just nu satt jag och Lexie inne i Nialls lägenhet och gjorde oss iordning inför kvällen, Lexie hade i stort sätt gråtit hela dagen då hon och Niall, liksom jag och Harry, hade kommit varandra otroligt nära på dessa veckor. Jag kunde inte förstå hur stark Lexie var, trots att hon skulle skiljas från Niall följande morgon var hon stark nog att inte visa sig ”svag” inför honom, men jag visste att hon skulle gråta floder när hon väl skulle säga hejdå till honom. Hur mycket jag än försökte att inte tänka på det undrade jag hur allt skulle hålla mellan både mig och Harry men också mellan Lexie och Niall eftersom vi bodde i USA och dem i England. Ett stort hav imellan varandra. Flera tusen mil bort.
-”Mads, how do I look?” Jag vaknade upp ur mitt tänkande och kollade på Lexie, hon var lika vacker som alltid. Hon bar en sockersöt vit/rosa klänning och jag kunde inte låta bli att förundras över hur hon passade i allt hon tog på sig.
-”You look amazing Lex, Niall won’t be able to take his eyes off you!”
-“Haha I hope he won’t do that” skrattade hon och snurrade ett varv framför spegeln. Jag reste mig upp från sängen jag suttit på och rättade till min blåa klänning. Jag var egentligen långt ifrån en ”klänningstjej” men eftersom vi dateade världens populäraste pojkband hade deras stylister med handen på hjärtat sagt att vi borde välja ut våra kläder noggrant då vi numera var ”stilikoner” som dem kallade det. Så istället för slitna jeans och ett linne var det nu designkläder eller i alla fall allt annat förutom slitna jeans och linne. Vi hade precis hunnit leta fram våra skor och dragit ett sista drag med mascaraborsten innan vi hörde Niall i korridoren.
-”Girls?! Are you ready? The cab is here!”
-”Yeah we’re coming!”
Snabbt packade vi ihop mobiltelefon och pengar innan vi sprang ut i hallen.
-”Lex you look amazing” sa Niall och kollade storögt på henne innan han lutade sig in för att kyssa henne. Jag kunde inte låta bli att le. Dem var så otroligt gulliga tillsammans.

Inne på nattklubben var det full fart. De flesta stod och dansade, medan resten antingen hängde vid baren och beställde drinkar stup i kvarten eller så satt dem som vi gjorde nu, vid ett bord, snackade, drack och hade det allmänt roligt. Niall och Lexie hade inte suttit mer än en minut vid bordet innan dem stuckit ut på dansgolvet, likaså var det med Louis, Eleanor, Danielle och Liam. Kvar var bara jag, Harry, Zayn och Perrie. Jag tog en sista klunk av min cider och Harry var inte sen med att resa sig för att springa till baren och köpa nya. Jag skrattade tyst. Jag som inte brukade dricka hade redan börjat känna av yrheten och tänkte därför inte dricka mer, men Harry hade insisterat och var därför nu påväg till baren. Plötsligt kommer det fram en äldre kvinna, kanske i 30 års åldern.
-”Hi Zayn, Perrie, how are you?”
-”I’m just good, how are you Caroline?”
-”I’m fine, isn’t Harry with you today? I’ve seen everyone else except him”
Jag kollade frågandes på henne? Vem var hon? Och hur kände hon killarna?
-”Mads, here’s your cider! Oh eh hi Caroline…” Jag tog emot cidern Harry räckte över medan jag kollade på hans ansiktsuttryck, skämdes han?
-”Harry, hi! I was just looking for you!”
-”Ehm… okay, was it something special? Btw this is my girlfriend Madison” Jag sträckte fram min hand och log.
-”Hi, I’m Madison Sparks”
-”Oh, hi Madison, I’m Caroline Flack, Harry can I speak with you for a minute?”
Jag släppte hennes hand och min blick for till Harry som stod med blicken i golvet och nickade. När dem hade gått vände jag mig snabbt om och kollade intensivt på Zayn. Om någon visste vem hon var så var det han.
-”Zayn who was she?”
-”Eh her name is Caroline”
-“I know what her name is but WHO is she?”
-“Ehm… it’s Harrys ex”
sa han tyst och vände bort blicken mot dansgolvet. Okej att man har haft ex men dem brukar väl inte dyka upp på en nattklubb och vilja prata med en? Och varför bettede sig Zayn så skumt? Perrie log förlåtande mot mig innan hon blev utdragen av Zayn på dansgolvet. Kvar satt jag med min cider. Vart hade Harry tagit vägen? Jag visste ju att han var påverkad, han hade druckit mycket mer än mig. Men han skulle väl aldrig göra något dumt? Eller?

Efter att jag hade suttit själv vid vårt bord i över en kvart utan att ens ha fått en skymt av Harry, bestämde jag mig för att gå och leta reda på honom. Caroline skrämde mig. Hon hade något förflutet med Harry som jag inte visste om. Jag påbörjade min färd igenom alla människor, jag hann inte långt igenom dansgolvet innan en ljushårig kille tog tag i min arm och började dansa tätt inpå mig. Jag skakade envist på huvudet eftersom min röst aldrig skulle kunna överösta musiken, aldrig att jag skulle dansa med den killen, jag måste hitta Harry. Men han vägrade släppa taget och desto mer jag drog för att komma loss från honom desto hårdare blev hans grepp runt min handled.
-”STOP IT LET ME GO!” Skrek jag med full hals. Trots att alkoholen gjort mig snurrig kunde jag kontrollera min röst så att den lät någorlunda stadig. Jag ville ifrån denna kille så fort som möjligt. Men killen skakade på huvudet medan ett flin bildades på hans läppar. Jag började dra ännu hårdare för att komma ifrån honom men han var mycket starkare än mig och lyckades därför dra in mig mot honom så att jag stod tätt intill honom.
-”Aren’t you Harry Styles girlfriend huh? You’re a little fighter aren’t you? I like fighters”
-”STOP IT LET ME GO!!!! ANYBODY HELP ME”
Men musiken var för hög och dem som stod närmast verkade tycka att detta var normalt. Jag tryckte bestämt mina händer mot hans bröstkorg i ett försökt att komma bort från honom. Men förgäves. Han puttade mig längre och längre bort ifrån dansgolvet och jag märkte hur han var påväg in till herrtoaletten med mig samtidigt som han kysste mig på halsen. Jag försökte förtvivlat lirka mig ur hans grepp.
-”PLEASE STOP IT, LET ME GO, HELP!” Jag kände hur tårarna började rinna, denna kille var stark, jag var svag. Folket runt om oss brydda sig inte. Jag hörde hur damtoaletten öppnades och jag skrek en gång till innan mannen satte sin hand för min mun. Mina tårar började rinna ännu mer, mitt liv skulle bli ett helvete om några minuter.
-”You heard what she said. Let her go” Jag kände igen den där hesa rösten och kände lättnaden forsa genom mig. Jag vände huvudet så mycket jag kunde och stirrade in i Harrys ögon.
-”I said; Let her go” jag kunde höra hur ilskan pulserade inom Harry och jag såg hur han höjde sina händer, precis som att han var redo för att slåss. Men Harry skulle aldrig lyckas slå ner killen själv, han var nästintill dubbelt så stor som honom.
-”You heard him, let her go” sa Zayn som kommit upp på Harrys högra sida med resten av gänget bakom sig.
-”Oh isn’t it One Direction. Five against one, that isn’t quite fair, is it?”
-”Okay you and me but let her go”
sa Harry. 
_____________________________________________________________________
Uhhhhh cliffhanger! Hur kommer detta sluta?
Kommentera! 
Btw såg ni att det har kommit en ny header? Vad tycker ni? 

Kommentarer

Fia

2012-12-03 - 14:35:02
Meeeega bra! Hoppas inte nåt allvarligt händer med Harry..älskar iallfall novellen:)
Svar: Tack! Du får allt vänta och se tills nästa kapitel ;) ! Tack så jättemycket! xx
Sandra Persson

Wilma

2012-12-03 - 17:43:56
Åhh super!!! Längtar till nästa!
Fin headern blev!xx
Svar: Tack så mycket! :) xx
Sandra Persson

Amanda

2012-12-03 - 19:15:28
Bästa !
Längtar till nästa
Svar: Tack! :) xx
Sandra Persson

IMA

2012-12-03 - 21:06:51
OMG!!!!! Hur ska det slut, jag vill veta nu. Det är så spänande! Hur kan du skriva så bra, jag har försökt hur länge som helst att bli så bra, men du är mycket bättre en mig<3 Längtar så till nästa kap. :)
Svar: Jag vet inte riktigt, när jag var mindre älskade jag att skriva. Men jag bara skriver också blir det som det blir haha och ett stort tack! :) xx
Sandra Persson

IMA

2012-12-03 - 21:08:47
Glömde berätta, din header var skit snygg :)
Svar: Tack!! :) xx
Sandra Persson

Annie Bäckstrand

2012-12-03 - 21:39:09
ÄLSKAR DIN NOVELL! Sträckt läste den när jag hittade den :)
Längtar till nästa!

btw, hur gjorde du din header? älskar den :D
Svar: Tack så jättemycket! Får lite glädjetårar när jag läser detta :') Jag har gjort min header i photoshop! Tack så mycket! :D
Sandra Persson

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus