They don't know about us - Chapter 29

Jag klev sakta ut ur duschen och drog den vita handduken runt mig innan jag klev ut genom dörren och riktade mina steg mot Harrys rum. Det hade nu gått en månad sedan jag blev utskriven från sjukhuset i Sverige och jag hade lyckats övertala mina föräldrar att få stanna i England tillsammans med Harry i någon månad till. Så dem hade flygt tillbaka till USA medan jag och Harry hade åkt tillbaka till London där vi mötts av fyra glada killar.

Så fort jag hade kommit in på Harrys rum hörde jag hur min mobiltelefon burrade och jag klev snabbt över våra utspridda kläder som låg på golvet och hann få tag i mobilen och trycte den snabbt mot örat.
-”Hello?”
-”Hej Madison! Hur är det?!”
jag skrattade snabbt till när jag hörde rösten. Den tillhörde ingen mindre än Elin som Harry hade träffat på sjukhuset i Sverige. Eftersom jag hade fått stanna där i över en vecka efter det att jag vaknat upp hade vi alla tre lyckats komma riktigt bra överens, antagligen för att hon var ett fan av One Direction men också för att hon hade ett enormt intresse för hästar, och därmed hade vi bytat telefonnummer innan jag och Harry skulle tillbaka till England.
-”Haha hej Elin, jodå det blir bättre och bättre för var dag som går! Hur är det själv?”
-”Tråkigt… Haha när ni befann er på sjukhuset hade man åtminstone någon att prata med, men nu är man själv… Haha skojja bara, men jag skulle bara berätta att jag och min familj ska till London nu i helgen!”
-”Seriöst? Fan vad kul!”
-”Visst är det?! Mamma och pappa ska kolla på några teatrar och sådant, så jag tänkte att jag kanske kunde hänga med dig? Snälla?”
jag skrattade tyst innan jag hörde hur dörren öppnades och hur Harry stack in huvudet, antagligen för att kolla varför jag skrattade. Så jag pekade på telefonen och mimade Elin. Ett skratt for ur hans mun innan han stängde dörren bakom sig och gick emot mig och la armarna runt min midja samtidigt som han försökte lirka av mig handduken.
-”Elin, jag och Harry lovar att spendera tid med dig!” sa jag tillbaka samtidigt som jag desperat försökte hålla handduken uppe.
-”Hi Elin!”
sa Harry in i luren och Elin skrek ett ”Hi” tillbaka.
-”Men då ses vi på Lördag? AHHH tre dagar kvar! Haha ses!” sa Elin innan man hörde henne klicka innan jag hann svara henne.
-”Babe, you look really hot”
-”Shut up Harry”
sa jag men lät mitt fäste om handduken slappna av så Harry lätt kunde dra den av mig. Vi visste båda att denna dag mer eller mindre skulle spenderas i sängen.

-”Damn it Lex, I miss you. And so do Niall” Det var fredag eftermiddag och jag satt och pratade med Lexie som jag inte träffat sedan hon stack hem till USA för att jobba.
-“I miss you both too, but the work is so hard.
I never think we’ve had this many customers before! Ever!”
-“Well it still sucks that you can’t make it here. Niall talks about you ALL the time! It’s quite annoying”
-“Aww his soo sweet. I promise you Mads, that when the store isn’t so busy anymore I’m gonna take the first flight to London!”
-“Good and take Lucky Luke with you I miss him”
-“Sorry Mads, can’t promise you that, then you have to take your butt and come home!”
-“Oh god that reminds me of that the boys leaves for tour next week and they’ll be gone for like two months!. So I think I’ll come home during those months. Better be home with you and the horses than to sit all alone in Harry and Louis apartment…”
-“Ah man I forgot about the tour! But then it's not that long till we see eachother!”
 sa Lexie och jag suckade tungt, det skulle bli riktigt jobbigt att behöva åka ifrån killarna. Harry. Denna sommar hade varit både den bästa och den värsta. Men det bättre hade helt klart övertaget och jag kunde inte hjälpa med att undra hur mitt och Harrys förhållande skulle klara av en två månaders turné ovan på allt ihop.
-”Hey Mads, don’t be like that, yes you and Harry had have a rough start, but that only means that everything will be better from now on!”
-“You’re right, Lex, like always”
-“That’s good, see you next week then? Gotta go, bye!”
-“Bye Lex” När jag hade lagt på drog jag tröjaren tätare om mig, man märkte att det hade blivit september månad, för på bara några dagar hade sommarvärmen och solen försvunnit och ersatts med tunga gråa moln och evigt regn. Jag stegade bort mot soffan där Harry och Louis låg och slötittade på något tv program. Så fort Harry fick syn på mig klappade han på platsen bredvid sig och jag tog tag i filten som låg på fåtöljen och svepte in mig i den innan jag gick och la mig bredvid han.
-”How’s Eleanor?” sa jag och vred på huvudet så att jag tittade rakt på Louis.
-”She’s studying her butt off. And she won’t be able to see me before we go on tour…” jag hörde tydligt hur besviken han lät vilket fick mig att trycka mig ännu närmare Harry. Det skulle bli riktigt tufft att lämna honom och inte se han på två månader. Vi låg så i ungefär en halvtimme innan Harry reste på sig och tog tag i min hand och ledde mig bort till köket.
-”What is it Harry? Is something wrong?” jag kollade oroligt på honom och mötte ett par nervösa ögon.
-”No, no, nothings wrong. I promise you”
-”Then what is it, because you look nervous and that makes me nervous!”
han skrattade och kysste mig lätt på pannan innan han drog fram en liten ask ur bakfickan. Det liknade en sådan ask som man har när man friar till någon, men inte skulle han väl fria? Men Harry gick inte ner på knä och ett litet lättat skratt for ur mig.
-”What is that?” sa jag nyfiket innan jag såg hur Harry log lite förläget.
-”I was supposed to give you this during the weekend, but since Elin is coming over here, I thought this was quite a good time”
-“Good time for what?”
jag hatade överaskningar och fasade fortfarande för att det skulle vara en förlovningsring. Visst jag ville ha en framtid med Harry men vårt förhållande var fortfarande instabilt och han hade som sagt inte gått ner på knä än.
-”Stop look so worried, it’s nothing dangerous I promise you.” Han skrattade och öppnade sakta asken. Inuti låg två otroligt vackra “infinity armband” och Harry satte försiktigt ner asken på bänkskivan innan han plockade upp det ena och satte det runt min högra handled innan han satte fast det andra armbandet på sin vänstra handled.
-”These bracelets, stands for ”forever” and that’s how long I want our relationship to last. So even though we are in different parts of the world, we can just look at this” – sa han och skakade lätt på handleden så att armbandet åkte runt och visade två initialer i infinity figuren, där det stod "Harry & Madison" –“and know that the other person who wears the same, loves you” jag kände hur mina ögon började fuktas och jag tog snabbt mina armar om Harry innan jag kysste honom passionerat. 
________________________________________________________________
Eftersom det är tusen gånger roligare att skriva på novellen än att plugga spanska så skrev jag ett kapitel igårkväll, men för att få nästa tänker jag vara riktigt tråkig och kräva 15+ kommentarer eftersom jag då har tid att plugga! 
Vill tacka alla läsare som har hittat hit och stannat! Så otroligt kul att skriva när man ser att det är så många som kikar in! Puss och kram skummbanan!

Kommentarer

Elin

2012-12-12 - 17:15:59
Känns konstigt att man själv är med i kapitlet o,o
Men i vilket fall som helst, Hjätte bra! xD
Svar: hahha kan nästan förstå det! Tack! xx
Sandra Persson

Mathilda

2012-12-12 - 18:30:29
Så bra!
Svar: tack! :) xx
Sandra Persson

Fia

2012-12-12 - 18:56:21
Greaaaat:) Vill bara läsa mer mer mer :)
Svar: Tack! :) xx
Sandra Persson

Elin

2012-12-12 - 20:21:11
Skit bra! Vill bara ha mer nu nu nu!!

Wilma

2012-12-12 - 22:23:15
Åhh grymt bra! Det här är den enda bloggen jag uppdaterar varje dag och den enda jag kommenterar, den är så grymt bra!! Hoppas många kommenterar så att nästa snart kommer upp! xx
Svar: Tack så mycket! :)xx
Sandra Persson

IMA

2012-12-13 - 15:57:15
Sjukt bra, längtar tills nästa kapitel kommer <3 :)

Anonym

2012-12-13 - 18:01:10
Så bra !

Carlie

2012-12-13 - 19:16:11
Superbra ;) längtar tills nästa kommer ut=)

signeli

2012-12-14 - 09:28:27
Så himla bra! Längtar till nästa!<3

Anonym

2012-12-14 - 17:28:50
Skiiiit bra!! Mera!

Anonym

2012-12-14 - 17:28:51
Skiiiit bra!! Mera!

Linnea

2012-12-14 - 18:28:48
Hur bra som helst!!!

Anonym

2012-12-14 - 18:29:14
Jättebra!!!!!

Michelle

2012-12-14 - 19:00:30
Så sjukt bra! Längtar tills nästa kapitel kommer ut!!!!

Fia

2012-12-14 - 19:09:42
Jättebra!När kommer nästa del?

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus