They don't know about us - Chapter 32

Följande morgon vaknade jag av mobilens eviga burrande från nattduksbordet. Jag försökte på smidigaste sätt, utan att väcka Harry som hade sina armar runt mig, få tag på mobilen. När jag väl hade lyckats drog jag lätt fingret över skärmen och viskade ett tyst ”Hello”.
-”HEJ DET ÄR ELIN, KLOCKAN ÄR HALV TOLV OCH DET ÖSREGNAR” Skrek dets från andra sidan luren och jag slog snabbt blicken från Harrys matchande armband mot klockan på väggen innan jag flög upp ifrån sängen, vilket gjorde så att Harry vakna med ett ryck.
-”Oh herregud förlåt Elin! Vi är där om 10 minuter!!” Skrek jag tillbaka innan jag vände mig om mot Harry som förstod precis vad som väntade och lika snabbt var vi båda uppe ur sängen. När vi båda hade klätt på oss, i mjukiskläder eftersom det låg närmast till hands, sprang vi ut i köket för att kunna slänga i oss en macka.
-”Well goodmorning sleepyheads, are you stressed out? Heard that you guys had some fun last night” sa Louis och vickade med ögonbrynen innan han tog en klunk av sitt te.
-”Wait? Were’nt you asleep?” sa Harry förvånat medan han tryckte in sin macka i munnen. Jag däremot stod bara och kollade på Louis och kände hur rodnaden spred sig upp i mitt huvud.
-”Yes I was. But when you guys have sex, you’re quite loud” sa Louis och mötte min blick och skrattade vilket fick mig att vilja sjunka genom jorden och aldrig mer komma upp. Harry som inte verkade ha något emot Louis ”lilla” kommentar skrattade innan han tryckte ner en macka i handen på mig och drog med mig ut mot hallen.
-”Next time be a little bit quiter, some people actually tries to sleep at night!” skrek Louis innan vi for ut genom ytterdörren. När vi väl kommit ut i bilen sjönk jag ner i sätet och suckade högt.
-”That was so embarrassing Harry! How can you even laugh when Louis says things like that?!” Ännu ett skratt kom ur Harrys mun och jag skakade på huvudet. Harry la försiktigt en hand på mitt lår fortfarande med ögonen fokuserade på vägen.
-”I laugh, because Louis is a jerk. He and Eleanor are so much louder when they have sex, I promise you”
-“Well that makes me feel a little bit better. But still that was SO emarrasing!”


När vi väl hade hämtat upp en genomblöt Elin, då hon hade glömt nyckeln till hotellet och därmed inte kom in, var vi nu påväg tillbaka till Harry och Louis lägenhet. Så fort vi kom in sprang vi och hämtade handdukar och myskläder som Elin kunde använda sig för att torka sig med och sedan något hon kunde ha på sig.
-”I don’t know what you all think but I say that we stay inside today” sa Elin samtidigt som hon drog på sig ett par av  mina mjukisbyxor.
-”Your friend is a clever person, I vote for what she just said! Btw Hi I’m Louis” sa Louis som var påväg bort till vardagsrummet men som hade stannat till för att kunna kolla vad vi hade släpat in. Vilket förmodligen måste ha liknat en genomblöt hund.
-”Hi I’m Elin” sa Elin och skakade Louis hand.
-”Well we can always call the other boys and have a movieday?” sa Harry och jag nickade glatt på huvudet, det hade varit ett tag sedan alla var samlade. Oftast var Zayn och Liam med sina flickvänner och Niall var mestadels nergrävd i samtal med Lexie, så det skulle bli kul att ha alla killarna över.
-”But if we’re gonna have a movieday we need to have movies, candy, popcorn, soda, yeah you know a lot of things?!” sa Louis förfärat antagligen för att han om någon inte hade den blekaste tanken på att gå utanför ytterdörren idag.
-”I call Zayn, I bet his at Perries place so he can just go and buy those thing and then come over here”
-“I like how you thinking Hazza”
sa Louis och snurrade filten han hade om sig ännu tätare innan han vandrade vidare bort till vardagsrummet.

En timme senare hade vi lyckats få in alla killarna i vardagsrummer och satt nu i soffan med ett lager filtar och med hela bordet fullt av godis och dricka. Vi satt nu och kollade på ”He’s the man” med Channing Tatum och Amanda Bynes.
-”He’s so freaking hot!” utbrast Elin så fort Channings ansikte dök upp på skärmen, killarna började direkt busvissla och komma med saker som gjorde han ”icke perfekt” men jag däremot gjorde en stor fet high five med henne.
-”I agree with you sister! I mean look at him”
-“Mads, I like you more and more for every day that passes by!” sa Elin och busvisslade när han ännu en gång kom upp på skärmen.
-“”I mean look at him” so I’m not good enough anymore?” sa Harry på ett sarkastiskt sett och jag flinade stort.
-”He might be looking flaweless but you’re flaweless” viskade jag i Harrys öra vilket ledde till att han kysste mig passionerat.

När vi sammanlagt hade sett runt tre filmer, började hela ”movieday” braka ut i ett stort ”talkday” istället. Alla satt och skrattade, pratade och käkade godis på en och samma gång.
-”So guys, when is your next tour?” sa Elin som på något sätt hade kommit otroligt nära killarna på bara några timmar. Jag förundrades fortfarande vilken personlighet den där tjejen hade, hon kunde bli vän med precis alla.
-”Actually we leaves for Australia on Tuesday, and that’s where our first stop is on our two months tour” sa Liam innan han proppade i sig en näve popcorn.
-“Tuesday? Are you gonna come with them Madison?” sa hon glatt.
-“Sorry but no, I’m gonna go back to the US” svarade jag henne halvglatt tillbaka. Tanken på att jag skulle lämna England, Harry och killarna om bara två dagar var fortfarande ett känsligt ämne och skulle antagligen förbli det fram tills att de två månaderna var över.
-“Oh… I’m sorry Mads”
-“Don’t be, I haven’t been on the ranch for like four months, it’s time for me to go home and visit my family and friends, so I can do that while the boys are away”
Harry drog mig tätare in mot sig medan jag sa det och jag förstod då, att även om han hade haft en positiv sida utåt mot det hela och verkat ta det med en nypa salt, så var han lika sårad och känslig som jag. Det skulle bli tufft att vara ifrån honom i två månader. Minst sagt. 
____________________________________________________________________
Kommentera mera!!! :)
Bloggen fyller 1 månad idag, kan inte fatta att jag faktiskt har runt 70-80 läsare per dag! Helt otroligt, trodde jag aldrig! Tack så mycket! :')

Kommentarer

Elin

2012-12-16 - 12:36:51
Upplever mig själv lite mer ivrig än jag brukar vara, vanligtvis brukar jag va en ganska lugn och sansad människa xD
Men annars var kapitlet hjätte bra :)
Svar: Haha svårt att veta hur personer är! :) Tack så mycket! xx
Sandra Persson

Fia

2012-12-16 - 15:23:12
Oj, kommenterade fel förut!:) Superbraaa Kram


Svar: Tack! :) xx
Sandra Persson

Anonym

2012-12-16 - 17:04:53
Jääätte bra!
Kolla gärna In min nya novell blogg

IMA

2012-12-16 - 17:05:08
GRATTIS!!!!! älskar din blogg!
Svar: Tack så mycket! :) xx
Sandra Persson

Maddo

2012-12-16 - 17:13:35
Jättefin blogg, och helt underbar novell!
Grattis till bloggen också, haha!
Lust med länkbyte?
kram!
Svar: Tack så jättemycket! Visst kan vi göra det, lägger till dig i menyn direkt! :)
kram kram!
Sandra Persson

Anonym

2012-12-16 - 17:26:00
Ska man säga grattis till bloggen då kanske ;)
Super bra kapitel och vill bara ha MER MEE MER!! Hehe :)

Sanna

2012-12-16 - 18:06:55
Så sjuuukt grym novellblogg, kan inte hitta något dåligt;designen, novellen allt äger skiten ur alla andra bloggar! <3
You go' girl <3
Svar: Tack så jätte mycket!!!! <3
Sandra Persson

Wilma

2012-12-16 - 19:14:34
Helt otroligt bra! Och att du hunnit med 32 kapitel på bara en månad !:o visar verkligen hur grym uppdateringen är! ÄLskar din novell!xx
Svar: Tack så jättemycket! :') xxx
Sandra Persson

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus