They don't know about us - Chapter 14

Lätta pussar längs med min hals och ryggrad var det jag vaknade till följande morgon. Jag snurrade försiktigt runt för att kunna kyssa Harrys läppar.
-”Morning babe, are you ready for today?” Jag nickade stumt medan jag försökte ta in det faktum att han kallat mig ”babe”. Det som var ännu svårare att inse var att han från och med igår var min pojkvän. Jag reste mig upp ifrån sängen och letade fram mina kläder, det som jag oroade mig mest över just nu var hur Harrys och resten av killarnas fans skulle ta det hela att den mest omtyckta i bandet numera hade tjej. Efter det att jag hade klätt på mig och sminkat mig mötte jag upp Harry i korridoren för att tillsammans gå ner och äta en ”avskedsfrukost” med mina föräldrar.

När frukosten var undanplockad och jag hade fått en hel visdomslektion av pappa var det dags att bege sig av. Vi hade lyckats få in alla mina och Lexies väskor i bagageutrymmet och in i några hyllor på bussen och det var nu dags att säga hejdå till mina föräldrar.
-”Lova mig att du är försiktig och framförallt har roligt denna sommaren!” sa min mamma samtidigt som hon kramade om mig hårt. Jag nickade och kände hur tårar började rinna längs med mina kindar. Jag hade aldrig varit borta från ranchen, inte utan mina föräldrar i vart fall. Jag hade inte ens varit utanför Tennessees gränser och nu skulle jag ända till New York och sedan vidare till London. 
-”Och lova att du tar en mängd foton och uppdatera twitter konstant! Vi vill veta allt vår dotter gör innan vi får höra hur det verkligen var i augusti!” Sa pappa och log stolt, jag nickade ännu en gång och kramade om honom hårt.
-”Jag kommer sakna er så mycket” lyckades jag snörvla fram.
-”Oroa dig inte för det gumman, se till att ha kul denna sommaren istället!” Ännu en gång nickade jag och kramade om mina föräldrar innan det var dags för oss att gå ombord på bussen.
-”Harry promise to take care of my little girl!” Harry svarade allvarligt - ”Yes, I won’t let her out of my sight” Jag log och fick tag i Harrys hand och tillsammans gick vi in i bussen och lämnade mitt hem för tre månaders äventyr.

Så fort vi kom in i turnébussen förundrades jag över hur stor den var. Trots att den hade stått på gården i en hel vecka hade jag aldrig följt med killarna in i den. Killarna och Lexie tog snabbt plats i soffan medan jag stannade vid dörröppningen, för överraskad för att kunna ta ett steg till.
-”This place is huuuuuge!” fick jag till slut ur mig, jag tog några försiktiga steg in i bussen som sträckte sig längre än jag någonsin kunnat ana. Bussen var inredd i ljusa färger, vilket fick den att se ännu större ut, precis innanför dörren fanns det en beige soffa, i vilket nu alla sex förutom jag satt och kollade på tv:n som var mitt emot den. I samma rum fanns även ”köket” vilket bestod av en minikyl och en spis. Jag fortsatte förbi soffan och köket och gick vidare, in genom en dörr där sex sängar var intryckta längs med väggarna. När man sedan fortsatte förbi sängarna kom man till ytterligare en soffgrupp med ett bord framför som var fyllt med videospel. Och mellan tv:n och soffan fanns där ytterligare en dörr som ledde in till en toalett. När jag hade utforskat hela bussen gick jag tillbaka samma väg som jag kommit och gick och satte mig i Harrys knä. Han la snabbt armarna om mig och kramade mig hårt.
-”So are you guys ready to see America?” Utbrast Zayn glatt, både jag och Lexie svara de snabbt genom att nicka fort på huvudet. Kort därefter bad deras busschaufför oss att gå och sätt oss i sätena där det fanns bälten, alltså bakom honom och vi flyttade oss snabbt, ivriga att komma iväg. Jag hamnade längst in vid fönstret med Harry vid min sida och jag kunde se mina föräldrar stå utanför och vinka med händerna. Jag vinkade snabbt tillbaka innan bussen började röra på sig och bort från det liv jag fram tills idag hade levt.

Jag vaknade av att bussen stannade och jag lyfte sakta mitt huvud ifrån Harrys axel och kollade ut genom fönstret. Det åker så långt ögat nådde.
-”Babe, it’s time to stretch our legs for a while” viskade Harry trött i mitt öra.
-“For how long have we been driving?
-“About 7 hours, I think. We had a stop a couple of hours ago as well.”
-“Oh man I’ve slept for so long?!” Han nickade och kysste mig lätt på kinden innan vi reste oss tillsammans med dem andra för att gå ut och sträcka på oss. Kylan som bet tag i oss när vi kom ut var uppfriskande jämfört med den instängda värmen inne i bussen, men efter ett tag började jag huttra till.
-”Okay guys we’re half way from NYC and the time is 1 p.m so we should be at our goal at around 8 pm tonight. But time to get into the bus again!” Fort klev vi in genom dörren och satte oss på våra platser. Men eftersom alla nu hade fått sin skönhetssömn var alla klarvakna och vi bestämde oss för att spela kort de timmar som var kvar.

När vi sju timmar senare hade kommit in i NYC var det ingen som spelade kort längre. Jag och Lexie som aldrig varit i staden innan satt nu med näsorna upptryckta mot rutorna för att lyckas uppfatta allt som hände nere på gatorna.
-”OMG Harry look you guys are on that poster!” Alla började direkt skratta åt min reaktion, antagligen för att det inte var så ovanligt ifrån deras synvinkel men jag själv kunde inte riktigt förstå det hela. Att jag, Madison Sparks, var tillsammans med en popstjärna och att jag antagligen aldrig skulle behöva gå mer än fem steg förrän jag skulle få se killarnas ansikten. När bussen hade parkerat på baksidan av ett hotell jag inte visste namnet på, fick vi den stora äran att gå in bakvägen in på hotellet då det på framsidan var proppat med killarnas fans. Jag skulle nog aldrig kunna vänja mig vid detta ”popstjärneliv”. 
_______________________________________________________________
Chockad tjej som kom in på bloggen idag, eftersom vi hade ett besöksrekord på 72 personer! AHHH :) Hoppas nu ni stannar kvar också! 
Kan hända att det dyker upp 2 kapitel idag eftersom jag är sjuk, MEN det beror helt på hur mycket ni kommenterar! :) Och jag lovar er, om ni vill att det ska bli "romanstiskt" mellan Harry och Madison så kommer det riktigt mycket av det i nästa kapitel!

Kommentarer

thuva9

2012-11-26 - 09:03:25
ny läsare här
grymt bra fortsätt :)
Svar: Tack så mycket! :)
Sandra Persson

Elin

2012-11-26 - 14:27:48
More Romance? YEEES *-*
Svar: Hahaha, kommer bli riktigt mycket i nästa kapitel! :) xx
Sandra Persson

Linda

2012-11-26 - 15:29:16
Jääääättebra! :)
Svar: Tack!! :)
Sandra Persson

Elsa

2012-11-26 - 18:52:40
Mer!! :)<3

Ima

2012-11-26 - 19:25:31
Du har VÄLDENS bästa novell!!!! jag kan inte vänta till nästa kapitel :)
Svar: TACK SÅ JÄTTEMYCKET! Värmer att höra detta :') xx
Sandra Persson

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus