They don't know about us - Chapter 16

Eftersom varken jag eller Lexie hade varit i storstaden förut och kände därför att vi inte skulle ge oss ut på upptäcksfärd med risk för att komma vilse, stannade vi kvar inne på mitt och Harrys hotellrum resten av dagen, kollade på film och snackade tjejskit. Tydligen var det inte bara jag som hade haft sex igår. Men då Lexie hade haft pojkvän var hon inte oskuld, men att jag hade förlorat min till rätt kille var det inget snack om. Harry var rätt från topp till tå. När klockan började närma sig tre på eftermiddagen började min mobil ringa, Lexie tog tag i den och höjde på ögonbrynen vilket gjorde att jag direkt fattade att det var Harry, jag sträckte mig efter den och hon gav mig den.
-”Hello?”
-”Hi babe, how are you?”
-”I’m just good, me and Lex are watching some strange program on the tv, what are you guys up too?”
-“We’re heading back to the hotel, so we should be there in just a couple of minutes”
-“Great, I’ve missed you”
jag kollade på Lexie som nu satt och gjorde pussljud och annat trams vilket ledde till att jag började skratta.
-“I’ve missed you too. Why are you laughing?”
-“It’s Lexie she’s crazy haha, but see you soon, love you”
-“Love you too, bye”

Tio minuter efter det att jag lagt på kom Harry in genom dörren med resten av killarna efter sig plus en rätt storvuxen man. Jag kände direkt rodnaden stiga då jag endast satt i korta pyjamasshorts och Harrys tröja, men eftersom Lexie satt i princip samma sak skämdes jag inte lika mycket som jag borde ha gjort.
-”Hi girls, this guy here is Paul Higgins, our bodyguard and manager and he was dying to meet you!” sa Liam.Jag log stort och tog de få stegen fram till Paul.
-”Hi nice to meet you Paul, I’m Madison and this is Lexie” sa jag och pekade på Lexie medan jag skakade hans hand. Lexie gick sedan fram och presenterade sig hon också medan jag gick bort och kramade om Harry. Han luktade gott och bilder från gårdagen flashade förbi i mitt inre och jag kunde inte låta bli att le.
-”Nice to meet you Madison and Lexie, I just came by because since you are Niall and Harrys girlfriends now, we need to go through some security rules.” Killarna slog sig ner i soffan, Paul i fåtöljen och jag och Lex i sängen.
-”Okay, since you soon will be known all over the world as these two boys girlfriend” – sa han och pekade på Harry och Niall –“You two should be prepared to get a lot of hate from their fans. Not from all, but from a lot of them.” Vi nickade för att visa att vi förstod innan han fortsatte.
-”Therefore it’s very, very, very important that you from now on always have at least one security guard with you who can protect you from the fans. You understand?”
-“Yes… but always?”
-“Not always of course but if you’re going to some public area where you know there will be a lot of people you should have one”.
-“Okay”
-“Awesome, so I think the boys have something important to tell you girls. See you in a couple of hours, bye!”
-“Bye Paul”
ropade jag och Lexie i mun innan vi nyfiket vände vår blick mot killarna som satt och log glatt.
-” So what’s the big news?” sa Lexie, lika nyfiken som alltid.
-”Well, as you may know it’s the VMA’s tonight, right?” sa Niall.Jag och Lexie nickade ivrigt, vi hade alltid tjejkväll under VMA då vi plockade fram godis, chips, läsk och allt möjligt samtidigt som vi kollade vem som vann årets VMA’s.
-”It’s actually the third time we’re going to this event, and this time we have been allowed to take our girlfriends with us. So my girlfriend Eleanor, Liam’s girlfriend Danielle and Zayn’s girlfriend Perrie is flying from London today to be here and walk with us during the red carpet tonight” sa Louis. Vi satt fortfarande och spänt väntade på vad det var dem ville säga, samtidigt som nervositeten satte igång i min mage, träffa resten av killarnas tjejer skulle bli riktigt spännande.
-”So what we’re trying to say is; Do you Madison and you Lexie want to go with me and Niall on the red carpet tonight at the VMA’s?” Det tog inte mer än två sekunder för oss att uppfatta vad det var dem sa innan vi bokstavligt talat flög på killarna av ren och skär glädje. Men när vi nu efter vårt lilla glädje språng låg på golvet, då soffan gått omkull, och skrattade kom jag på en sak som jag antog både Lexie och killarna hade glömt.
-”Wait a second! We don’t have anything suitable to wear for the VMA’s!”
-“Don’t think of that babe, we have already organized everything”
sa Harry.
-“Really?”
-“Really, that’s why we now have to go to our stylist’s room, 566, and get you two ready, while Liam, Zayn and Louis goes to the airport to meet their girlfriends”

Det dröjde inte många sekunder innan jag och Lexie var uppe på fötter igen och hade tagit på oss jeans och en tröja för att sedan kunna gå och bli uppiffade inför VMA’s .

När killarna hade kört iväg, var det bara jag, Lexie, Harry och Niall kvar. Vi började sakta leta oss igenom korridoren för att hitta rätt rum innan vi knackade på. Dörren öppnades och framför oss stod en tjej, ungefär i min längd, som var runt 30 år. Hon log glatt mot oss och presenterade sig som Crystabel Riley. När vi hade presenterat oss var det direkt ner i stylist stolen då klockan började närma sig fyra och vi skulle vara på röda mattan vid nio på kvällen. Håret fick vackra lockar, Lexie fick ungefär samma hår look. När det blev dags att välja klänning blev det svårare, Lexie hittade en vacker vit klänning med skuren rygg som passade perfekt till hennes solbrända latinohud. Efter att ha velat mellan en grön, en beige och en svart klänning i minst en halvtimme hängde jag tillbaka dem och satte mig surmulet ner i soffan bredvid Harry som precis fått sitt hår fixat. Jag hade världens största beslutångest.
-”I think you should take the black one. You would look sooo sexy in it.” Viskade han tyst i mitt öra. Jag log och gick därefter och tog den svarta för att gå in i provrummet och byta om. Medan jag stod där inne hörde jag dörren till hotellrummet öppnas och hörde Liam, Louis och Zayns röster men även ett par tjejröster jag inte kände igen, jag hörde även hur Lexie presenterade sig och hur hon fick kommentarer på hur vacker hon såg ut. Jag tog ett djupt andetag och gick sedan ut för att hälsa.

När jag kom ut från provhytten fick jag direkt allas blickar på mig och jag kände rodnaden stiga.
-”Girls, this is my beautiful girlfriend Madison Sparks” sa Harry stolt och rodnaden spred sig ännu mer i ansiktet samtidigt som han gick fram och la en arm runt min midja.
-”Omg that dress looks soooo good on you! Btw I’m Danielle, Liams girlfriend” sa en lång smal tjej, med vackert afro hår. Jag hade alltid velat ha sådant hår när jag var liten. Jag log och skakade hennes hand samtidigt som jag sa mitt namn. Sedan presenterade jag mig även för Louis tjej, Eleanor, en sockersöt, smal tjej med långt brunt hår. Därefter kom jag fram till en blond hårig tjej som jag direkt kände igen, Perrie Edwards ifrån Little Mix. Lexie hade visat mig allt om den gruppen också och jag log mot henne medan vi skakade hand. När alla var stylade från topp till tå började vi gå ut till limousinen för att kunna ta oss till VMA galan. Det tog endast 15 minuter innan man hörde skrik och kamerablixtar, och jag kände direkt hur jag stelnade till. Jag var inte beredd på allt detta. Harry kände antagligen av min nervositet och kramade lätt min hand innan han tog första steget ut från limousinen fortfarande hållandes i min hand vilket gjorde att jag tvingades ut ur bilen. Jag satte försiktigt min högklackade sko utanför bildörren innan jag tog ett djupt andetag och reste mig upp.
______________________________________________________________________
Kommentera! :)

Kommentarer

Elsa

2012-11-27 - 18:38:45
Mer!! :)<3
Svar: Kommer imorgon! :) xx
Sandra Persson

IMA

2012-11-28 - 14:51:42
Älskar din novell!!!!!!!! Kan inte vänta tills nästa del <3 <3 <3

IMA

2012-11-28 - 14:51:43
Älskar din novell!!!!!!!! Kan inte vänta tills nästa del <3 <3 <3

Sara G

2012-12-30 - 23:10:27
Åh gud, nu blir jag nervös!!
Haha, jag sitter typ och skakar av nervositet!! ;) <3

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus