They don't know about us - Chapter 17

Blixtarna som kom emot mig var inte från en kamera utan från hundratals. Jag klistrade snabbt på mig ett leende samtidigt som mitt grepp om Harrys hand hårdnade. Han vände sitt huvud mot mig och log, innan han lutade sig snabbt mot mig och gav mig en kindpuss. Vad skulle mina föräldrar säga när dem såg mig på tv? Herregud. Vi gick den korta bilen från limon in till själva arenan där allt skulle hållas, väl inne pustade jag ut. Jag hade klarat den första etappen. Vi blev hänvisade till en lounge som endast var reserverad för oss och där skulle vi sitta tills klockan slog åtta och det var dags att gå ut på den riktiga scenen, den röda mattan. In genom dörren kom en liten späd tjej med rött hår och en svart t-shirt där det stod CREW på, hon stegade bestämt fram till oss där vi satt i soffan och pratade men blev knäpp tysta när hon var framme hos oss.
-”Hi everybody, so nice to have you here today. I’m just gonna go through how you are supposed to go on the red carpet since it starts in less than 20 minutes, okay?” Alla nickade och hon fortsatte.
-“Since this is the first time you all bring your girlfriends, nice to meet you btw, we want that Liam and Danielle go first, Louis and Eleanor second, Zayn and Perrie as forth and then we want Niall and Lexie to go, and last you Harry with Madison. You are gonna go straight after each other and take photos both together and separated. At last we want you girls to take picture with each other while the boys take photo as One Direction. Is that okay with you?” Ingen sa eller kommenterade något utan nickade bara och lika snabbt som hon kommit in var hon ute igen.

Det var dags. För första gången i mitt liv skulle jag gå på röda matten inför hela världens befolkning. Eller åtminstone alla som kollade på galan. Vi stod beredda på led enligt den ordningen som ”crew-tjejen” sagt och jag höll ett stadigt tag i Harrys hand. Aldrig hade jag varit så här nervös i hela mitt liv. Aldrig. Om Hayley hade kunnat se mig nu hade hon förmodligen stått och asflabbat. Tanken på Hayley fick mig bara att bli ännu nervösare.
-”Madison, please don’t squeeze my hand that much, I can’t get any blood into it!”
-”Sorry…”
-”It’s okay, you have nothing to worry about, you look gorgeous and I’ll be by your side all the time.”
-“Promise?”
-“Promise”
Han lutade sig in mot mig och jag kysste honom snabbt på läpparna innan personalen sa att det var dags för oss att gå ut. En för en gick dem ut och när Niall och Lexie hade gått ut från dörren, kramade Harry lätt om min hand innan vi gick ut.

Om jag hade tyckt att det var mycket blixtar från bilen in till arenan, var det inget i jämförelse med detta. Längs med staketet var där proppat med journalister, tv människor, filmkameror, kameror, mikrofoner och allt möjligt. När alla hade kommit ut på mattan, hörde man skrik ”vänd er hitåt” ”nej hitiåt” från alla hörn och kanter. Men med Harrys arm runt min midja kändes allt mycket enklare och efter två minuter ute i rampljuset kände jag mig genast tryggare. Jag kände hur Harry lutade sig in mot mig och gav mig en kyss på kinden och såg även i ögonvrån hur resten av killarna också gjorde det, så fort hans läppar nuddade min kind for ett leende upp på mina läppar och man hörde direkt hur kameramänniskorna började busvissla. Innan Harry lutade ifrån mig viskade han tyst i mitt öra;
-”You wanna do an interview? Just you and me?” jag skakade lätt på huvudet och medan jag såg att alla började vandra mott olika håll gick jag och Harry bort till en tjej jag kände igen från E! Online.
-”Hi Harry, and you must be Madison, am I right?” Jag kollade förvånat på henne, hur kunde hon veta vad jag hette? Men mindes sedan att killarna hade nämnt oss i deras intervju tidigare idag så jag nickade lätt.
-”Well I must say Harry you got yourself a real beauty, so what are you wearing tonight Madison? Btw it looks beautiful on you!”
-“Haha thank you, I actually don’t know what I’m wearing… sorry” Jag kände direkt hur rodnaden steg i mitt huvud, här stod jag på röda mattan och visste inte ens vad jag bar för klänning.
-”Isn’t she cute, she’s wearing a Katherine Kidd dress”sa Harry och pussade mig lätt på kinden.
-”Oh man you two are sooo cute together!” utbrast intervjuaren och både jag och Harry började skratta.
-”So are you ready for today’s VMA?”
-“Yeah, this is my first VMA so I’m really excited!”
sa jag glatt och la snabbt märke till att ingen mindre än Rihanna stod bredvid mig.
-”Omg Harry, that’s Rihanna!!!” Harry och intervjuaren skrattade åt mig innan vi tackade för oss för att vi sedan åter skulle bli fotade, fast denna gång killarna för sig och vi tjejer för sig.

När allt fotograferande var klart hade klockan hunnit bli tio i nio på kvällen och det var nu dags att börja inta våra platser. Hela gänget satt samlat på rad 5 vilket innebar att vi hade god sikt över hela scenen. Då vi var några av dem första på plats hamnade jag så att det fanns tomma platser bredvid mig på vänster sida medan Harry och resten av gänget satt på min högra.
-”Watch out celebritiy three O’clock” viskade Harry i mitt öra medan han log, detta ledde till att jag snabbt slog min blick åt vänster vilket resulterade i att jag kollade in i ett par hasselbruna ögon och jag svär att jag höll på att svimma. Bredvid mig satte sig ingen mindre än Justin Bieber.
-”Hi Harry! Whats up? And who is this lovely lady?”
-”Justin! Long time no seen! This is my girlfriend Madison”
Jag kände hur jag rodnade, jag kanske aldrig hade hört talas om vem One Direction var innan jag träffade dem men Justin hade varit min kändis crush så länge jag kunde minnas!
-“Hi Madison”
sa han lugnt och skakade min hand samtidigt som han satte sig ner bredvid mig. Hur skulle jag överleva denna kvällen?
-”Babe, stop staring at him, please?” viskade Harry tyst i mitt öra. Jag vände mig snabbt om mot honom och viskade i hans öra;
-”But it’s Justin Bieber, and he is sooooo hot” viskade jag retfullt tillbaka. Harry kollade surt på mig innan han vände blicken mot Justin och sedan tillbaka på mig. Innan han hann säga något dumt tryckte jag mina läppar mot honom och när vår kyss var avslutad mumlade jag mot hans läppar;
-”He may be hot, but I don’t love him. You’re hotter than him and I do love you, so you have nothing to worry about”
Han kysste mig ännu en gång innan vi avbröts av musik som började spelas ifrån scenen och ut kom Demi Lovato som skulle vara årets programledare. Med Harry på min högra sida, Justin Bieber på min vänstra och Demi Lovato som programledare var jag utan tvekan att detta års VMA skulle bli den bästa i hela mitt liv.
_______________________________________________________________________
Tänker vara sådär äckligt tråkig och kräva 10+ kommentarer för nästa kapitel.. tyvärr. Dels för att nästa kapitel inte är klart än och jag måste plugga ikväll så vet inte om jag hinner skriva det och dels för att jag vill se hur många som faktiskt kan lägga ner 5 sekunder av sitt liv för att kommentera! :)

Om ni vill kan ni på följa mig på;
Twitter: @ohsnapitzsandra
Instagram: @sandrajpersson
Tumblr: www.sandra-persson.tumblr.com

Kommentarer

IMA

2012-11-28 - 17:57:57
Älskar din novell. Är helt beroende!!!! Mer tack <3<3
Svar: Tack! Nästa del kommer förhoppningsvis imorgon! :) xx
Sandra Persson

Anonym

2012-11-28 - 19:21:01
Älskar novellen ! Men tyckte det hör kapitlet va något av det sämre :/
Men fortfarande jätte bra !!!
Längtar till nästa
Svar: Jag kan hålla med dig om att detta kapitlet var sämre än dem andra, tappade insperation under detta kapitlet. Hoppas du fortfarande stannar kvar så ska jag försöka lägga ner mer tid och hitta mer inspiration till att få det så bra som det en gång var! :) xx
Sandra Persson

Elin

2012-11-28 - 19:24:43
10+, Då är det väl bara för mig att skriva en kommentar ^-^

Anonym

2012-11-28 - 19:33:58
Älskar denna novellen ;)

Fia

2012-11-28 - 20:41:14
Åh herregud vad bra:D DU ÄR GRYM

Svar: Tack! :D xx
Sandra Persson

Elsa

2012-11-28 - 22:09:28
Älskar det! <3
Svar: Tack! :) xx
Sandra Persson

Elin

2012-11-28 - 22:26:44
Åh herregud vill bara ha mera nu på en gång!!
Du är så duktig! :D
Svar: Tack så jättemycket! :D
Sandra Persson

IMA

2012-11-29 - 13:39:29
Jag kan inte knappt vänta tills nästa del kommer, är så himmla beroende av din novell.
DU ÄR SKIT DUKTIG!!!!!!!!
Svar: Tack så jättemycket, betyder så sjukt mycket att få höra detta!
Sandra Persson

Anonym

2012-11-29 - 14:15:00
<3<3<3<3<3 så himla bra<3<3<3<3<3
längtar till nästa del :)

Anonym

2012-11-29 - 15:12:11
såååå braaaa!!! kan inte vänta på nästa deeeel!!!
Svar: Tack!!! :)
Sandra Persson

Sara G

2012-12-30 - 23:24:11
Hahah jag hade hoppats att Justin hörde när hon sa att han var "soooooo hot" det hade varit jäkligt pinsamt xD <33

"Omg Harry, that’s Rihanna" har aldrig skrattat så mycket till en novell förut, mina bröder måste tycka att jag är dum i huvudet ;P
sitta här mitt i natten och skratta som en galning... så normalt xDD <3

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus