Stars are always shining - Chapter 11

I förra kapitlet:
”Well, I think we all agreed on two thing when we saw you” sa Harry och gav killarna en menande blick innan han mötte mina ögon ”One, that you could dance incredibly good and second, that you are really hot!” Jag satte nästan popcornen i halsen vid hans uttalande innan jag hostade lätt för att få tillbaka rösten ”Excuse me?!!” 
”Please tell me Harry was just joking with me!” sa jag och pekade bak mot dörren innan Zayn hann slå igen den. Efter Harrys uttalande hade Zayn dragit mig upp på rummet för att slippa den oerhört pinsamma tystnaden som hade utbrutit mellan gänget och sakta slog han nu igen dörren till sitt hotellrum. Han skakade lätt på huvudet med blicken riktad neråt mot det mörka trägolvet. ”I’m afraid his not,” sa han och gick förbi mig innan han slog sig ner på sängen ”you see… when we first saw you I wasn’t the only one who thought you were good looking. Harry and Niall, who btw also are single, reacted the same way. And Harry is kind of a ‘ladyman’” sa han suckandes och la sig ner. Jag stod fortfarande som fastfrusen i den lilla hallen innan jag drog av mig mina sneakers och slog mig ner bredvid honom. Jag öppnade sakta munnen för att säga något sarkastiskt men snabbt stängde jag igen den och la mig ner bredvid honom. ”You guys are seriously, the weirdest but at the same time most honest persons I’ve ever met” sa jag tillslut och riktade min blick mot Zayn. Han vände på huvudet och kollade mig rakt in i ögonen ”I guess… I should say thank you for that?” ett leende bildades på hans läppar och jag ryckte lätt på axlarna ”Only if you want to” sa jag och blinkade mot honom. 
”So… I still think we have some… things… to talk about.” sa jag och riktade åter min blick åt Zayn. Han nickade så gott som det gick när man ligger ner ”Yeah… we do”
”First of all, I want to know, exactly what we did last night”
“Exactly?” sa Zayn och mötte min blick med ett höjt ögonbryn. Jag skakade glatt på huvudet ”You know what I mean”
”I know” sa han och flinade brett ”Okay… let me show you exactly what we did” fortsatte han innan han satte sig upp i sängen och gick över till min sida. Han sträckte ut sin hand och jag studerade den innan jag tog tag i den så att han drog upp mig från sängen. Med några få steg ledde han bort mig till dörren.
”Okay, so we walked in, you were totally wasted, and I actually thought you would die the second we entered the room. But you didn’t. Instead you pushed me up against the wall… like this” sa han och tog tag runt mina handleder samtigit som han tryckte sig upp mot väggen så att han var inramad mellan mina armar. ”And you started to kiss me”
”I don’t believe you, that sounds nothing like me” sa jag och tog ett steg bakåt. ”Well you did” sa Zayn med ett snett leende innan han började dra mig vidare genom rummet. ”And after some kissing, you started to take your clothes off, and then… you started to take my clothes off. And after that we ended up in that bed” sa han och pekade mot sängen. Jag suckade högt innan jag slog mig ner i fåtöljerna som jag tidigare i morse hade studerat. ”Okay, that might have happend… after all I was drunk…” sa jag och kollade upp mot honom ”Second thing I need to know is if tonight… ment something to you…” jag kollade mötte försiktigt hans ögon. Jag förstod ju att han gillade mig men han var en världskändis och visste knappt någonting om mig och det hela var mycket bättre om han hade sett på natten som ett engångsligg och ingenting annat och att han sedan hade bestämt sig för att bli min vän. ”Only if you want it to have ment something” sa han och kollade sorgset mot mig. Perfekt. Nu hade jag antagligen förstört den lilla vänskap jag lyckats få med Zayn. Jag bet mig hårt i underläppen, vilket jag alltid gjorde när jag tänkte på något eller när jag inte visste vad jag skulle säga. ”I don’t know Zayn. I wished it would, but… I don’t remember anything from last night…” sa jag tyst. Han trängde fram ett leende innan han nickade lätt på huvudet, “I understand Olive… but like I said before, I don’t want to forget about it because… it did mean something to me”

Med händerna djupt nersjunkna i jackan hårt klamrande om den lilla papperslappen med Zayns nummer på, höll jag på att gå mot Zwing & Dance studion längs med de snötäckta vägarna, för att möta tjejerna, som antagligen var vansinniga på mig. Hur mycket jag än ville glömma hela ’Zayn situationen’, kunde jag inte, han var troligen den snällaste killen jag träffat i hela mitt liv och det kunde jag säga trots att jag bara hade känt honom i mindre än ett dygn. Så fort jag hade rundat hörnet såg jag hur det lyste från studion och jag andades ut en lång suck så att det bildades ett rökmoln framför mig. Dags att ta itu med detta.

När jag öppnade dörren med hjälp av min hårklämma öppnade jag den till vad som liknade ett förhörsrum. Nåja nästan. På rad längs med den bortersta väggen satt tjejerna plus Trevor och iakttog varje steg jag tog. ”It’s not as bad as you think” suckade jag högt innan jag slog igen dörren och låste den från insidan.
Alli höjde på ögonbrynen innan hon öppnade munnen men snabbt tog jag upp en hand för att visa att hon skulle låta mig förklara. Med ett uns tvekande stängde hon tillslut munnen och la armarna i kors. ”We’ve been so worried about you Olive!” sa Trevor medan han reste sig innan han tillslut la armarna om mig. Jag besvarade kramen lätt innan jag drog mig bort ifrån honom, jag hade fortfarande inte förlåtit honom för att han dejtade Miranda. Han gav mig en förvånad blick innan han gick tillbaka till sin plats. Jag slog mig snabbt ner framför dem och kände hur deras intensiva blickar brände på mig. ”Okay, can you please explain why you left me all alone at the club yesterday?” sa Cam argt och kollade på mig. Jag kollade ledsamt på henne innan jag öppnade munnen ”I’m so sorry Cam, I didn’t mean to, I promise you. But I was really drunk; I don’t remember anything since we danced! But there was this guy, who helped me, and I kind of… followed him home…” jag tittade tveksamt upp från mina fötter och mötte deras blickar. “You followed a stranger home Olive. And you had sex with him, AND he followed you to the zoo!” sa Alli argt. “What? You had sex with him? How stupid are you?” Sa Sophia, men så snart hon hade avslutat meningen påbörjade Cam den ”Yeah Olive, you have a brain, use it!” och strax därefter tog Trevor till orda ”Having sex with a complete stranger, what have happend to you Olive? You can’t blame it on the alcohol, you usually can control yourself!” Jag visste att det jag hade gjort var oerhört dumt, men att få en sådan här reaktion från gänget var inget jag hade väntat mig. ”YEAH, SO WHAT? LIKE YOU, ALLI, DIDN’T DO THE SAME THING WITH CASPER LAST YEAR? OR WILSON? OR PATRICK?!” skrek jag och reste på mig. “DON’T YOU DARE WALK OUT OF HERE OLIVE!” jag vände mig abrupt om och mötte Allis kalla blick när hon stod en meter bakom mig med händerna på höfterna. ”Or what?” sa jag med handen på dörrhandtaget. ”Or, you’re not welcome here anymore” sa hon lätt och ryckte på axlarna. ”You know better than to leave one of us behind at the club. That we, by the way, NOT ARE ALLOWED TO GO TO!” sa Cam som hade kommit upp bakom henne tillsammans med Sophia och Trevor vid sin sida. ”Are you kidding with me?” sa jag och kollade storögt på dem. Här hade jag trott att 14 års vänskap skulle hålla tills vi dog. Tydligen inte. Alli kollade bakåt och mötte de andras blickar innan hon vände sig mot mig igen. ”No, Olive. Either you’re apologizing for what you did, or you walk out of here and never come back again” Jag gav dem ett uppgivet leende och skakade på huvudet innan jag tryckte ner handtaget och gick bort från dem som jag trodde hade förstått mig bäst.
Förlåt för att ni inte fick något kapitel igår, kommer bli bättring på det! 
Kommentera mera!
Glöm inte att besöka min personliga blogg -> KLICKA HÄR

Kommentarer

Anonym

2013-01-28 - 14:15:24
Hur bra som helst! Vill se hur det går nu;) mer mer mer

Sanna

2013-01-28 - 15:03:41
grryyyyyyymmmmm

jessica

2013-01-28 - 15:12:55
Stackars Olive :/ Undra hur det går!? ;D

Wilma

2013-01-28 - 15:29:46
Grymt bra! Du är så sjukt duktig på att skriva!xx

Fia

2013-01-28 - 21:52:44
Åh vad bra! :) Längtar efter nästa, som jag alltid gööör!!!:D

Moa

2013-02-02 - 23:41:05
jätte bra!!!

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus