Stars are always shining - Chapter 5

Jag knackade på den stora tunga trädörren som var ingången till det palatsliknande hus Alli bodde i. Allis familj hade varit mina föräldrars närmsta vänner så länge jag kunde minnas och hade funnits för oss under alla år. Och trots att hennes föräldrar var rika som troll (näst rikast i Bronx, efter Hastings familjen) hade vi på något sätt klickat under vår första danslektion tillsammans. Samma sak gällde Cam och Sophia, vi hade alla blivit bästa vänner under vår första danslektion för nästan 14 år sedan och vi hade gått igenom allt tillsammans, pojkvänner, första festen, första kyssen, första bilen, helt enkelt allt och under åren hade vi utvecklat vårt vänskapsband till något mer, till en dansgrupp som stod upp för varandra i vått och torrt. Jag slog en blick ut mot trädgården som var gömd under ett lager snö, i hörnet stod det en snögubbe som jag gissade Allis lillebror Tom hade byggt. Dörren öppnades inåt och deras butler Gordon uppenbarade sig i dörröppningen.
”Hello Mrs. Whitgeri, welcome in, it’s such a terrible weather outside” han pladdrade på medan han drog av mig jackan och trädde på den på en klädhängare. Jag log mot honom ”Nice to meet you to Gordon” sa jag innan jag började springa upp för trappan med väskan slängd över axeln. Snabbt rörde sig mina fötter längs med korridorens mattbelagda golv innan jag tog av till vänster och knackade på den första dörren. Snart öppnades den och Cams uppiffade ansikte sticks ut.
”Finally you’re here!!!!!” skriker hon och öppnar dörren helt och drar in mig, jag skrattar lätt när hon kramar om mig innan jag låter min blick svepa över det ner stökade rummet. Överallt ligger där kläder, skor, smink och väskor i en enda röra. ”You guys must be really excited about to night” sa jag och gav tjejerna varsin blick innan jag kollade menande på röran.
”Of course we are, but seriously O, you stink like poop. Go and take a shower, now!” sa Alli och kollade med rynkad näsa på mig innan hon pekade in på toaletten. Jag skrattade och skakade på huvudet innan jag stegade snabbt in i det kaklade badrummet och hoppade in i duschen.

”Okay, time to make you look like a star” sa Sophia och drog upp locktången i högsta hugg innan hon vant började rulla mitt hår sa att det blev svarta långa lockar av det. ”So how was the concert?” sa jag och kollade genom spegelns reflektion på Sophia. ”Omg, it was awesome, Liam even touched my hand! Can you understand that, like omg, I’m gonna have SOOO much to tweet about tonight when we get home, like omg, he have freaking touched me!!!” jag kollade med uppspärrade ögon på henne medan hon stod med locktången i högsta hugg och storgrät samtidigt som hon studsade upp och ner av lycka. Jag vände sakta på huvudet för att möta Allis och Cams blickar och dem stod och skakade på huvudet. ”You shouldn’t have said something! She had just got back to normal again!” sa Alli och skakade på huvudet innan hon slog sig ner med en suck i fåtöljen. Jag skrattade innan jag åter vände tillbaka huvudet mot Sophia och började torka bort tårarna.
”S, you’re ruining your make up” genast stannade hennes studsande och blicken for till spegeln. ”Crap, it took me hours to look this beautiful!” hon suckade och la ner plattången innan hon började fixa sitt smink.
”You didn’t happen to see Trev by the concert, did you?” sa jag samtidigt som jag började locka mitt hår där Sophia hade slutat.
”No, why?” sa Alli och gav mig en undrande blick.
”Because, he is appereantly dating Miranda”
”NO WAY” sa Sophia och kollade storögt på mig.
”You’re kidding, he would never do that to you or to us” sa Cam förfärat mellan oss.
”Well he did. I just hope he is coming to the club tonight. Or, our dance is ruined”

Ljudet av hög musik fyllde våra öron och man kände direkt känna hur rytmen ville ta tag i en samtidigt som ljuset ifrån alla färger lyste upp lokalen. Klubben kryllade av människor i alla åldrar som alla älskade att dansa, festa och dricka och trots att vi egentligen inte fick lov att vara här av våra föräldrar, stack vi alltid hit för att visa vår dans. Min blick svepte över rummet innan den stannade borta vid DJ båset.
”Look, Trevor is here!” skrek jag för att lyckas göra mig hörd bland tjejerna. Dem följde min blick innan den stannade på en glad vinkandes Trevor som stod med spritglaset i högsta hugg.
”Well, that’s awesome, now I’m thirsty!” skrek Sophia och började dra bort oss till baren, som kryllade av människor. På något sätt lyckades vi tränga oss förbi alla och stod nu lutade över baren.
”Well hello beautifuls, would you like to have some Piña Coladas? My treat!” vi gav varandra några gemensamma blickar innan vi nickade till svar mot bartendern. Gratis dricka, tackade man inte nej till i första taget. När våra drickor var i vår hand började vi bana vår väg genom folket bort till Trevor som hade fått på sig sina DJ hörlurar och nu var fullt redo för att sätta igång.
”Hey, there you are! It’s soon your time, so get ready!” sa han och nickade bort mot dansgolvet där det igenkännda crewet Fight For It höll på att avsluta. Snabbt sörplade vi i oss våra drinkar innan ljudet ändrades och vi klev upp på scenen. Snart ljöd Trevors röst genom högtalarna.
”LISTEN UP, LISTEN UP, Y’ALL IT’S TIME FOR THE BEST DANCE CREW IN BRONX CITY, GIVE IT UP FOR CAOS!”

Rummet vi stod i var fullt med människor, och trots att vi hade blivit hänvisade till denna klubb av hotellet när vi sa att vi ville ut och festa, hade vi inte för något i världen trott att vi skulle hamna på den största dansklubben i Bronx.
”- GIVE IT UP FOR CAOS!” ljudet ekade i högtalarna och jag började leta reda på resten av killarna. Om det var det bästa danscrewet i Bronx borde dem vara duktiga.
”Hey, Harry, Niall! You wanna go over there and look at the dancecrew?” sa jag och nickade lätt bort i riktningen mot dansgolvet. ”Yeah sure” svarade Harry och började följa mig bort till massan av folk som hade samlats kring scenen. Försiktigt försökte vi tränga oss fram utan att skapa alltför stora rubriker och snart hade vi lyckats ta oss längst fram.
”They’re are girls” sa Niall förvånat och kollade på dem fyra tjejerna som med perfekta dansrörelser regerade på scenen. Min blick föll direkt på tjejen som stod på andra sidan dansgolvet längs fram och dansade precis som hon hade gjort tidigare idag, på andra sidan spegeln.
Jag slog armbågen i Harrys sida och pekade försiktigt mot henne utan att det skulle se konstigt ut. ”Aosch, why are you hitting me?” sa Harry och kollade med rynkad panna på mig, innan hans blick föll på mitt finger som pekade på tjejen. ”Oh my, that’s the girl at the zoo. The one who danced behind the mirror. Right?!” jag nickade lätt innan jag slog till Niall som dirket kollade på tjejen. ”It’s the girl at the zoo, what the hell did he say her name was?!” jag kollade på hennes svarta hår som låg längs med hennes bara axlar och som sedan föll ner längs med hennes rygg. 
”Olive. Olive Whitgeri” sa jag tyst samtidigt som min blick var som fastnaglad vid henne och följde varje rörelse hon gjorde. ”Yeah, that’s right!” sa Harry och kollade på henne med minst samma fascinerande blick som mig.
”What are you looking at guys?” Louis röst uppenbarades bakom mig och jag vände mig om så jag kunde möta hans blick. ”It’s the girl at the zoo, she’s dancing, here, tonight, what are the odds man?!” sa jag och såg hur Louis blick föll på henne. ”She’s even more amazing here than she was at the zoo”.
”Yeah, she sure is” andades jag ut innan jag åter lät min blick falla på henne. 
Förlåt för sent kapitel! Vad tycker ni om novellen so far?
Kommentera mera!

Kommentarer

Signeli

2013-01-19 - 18:15:20
Gryyyymt bra!!
Älskar redan novellen!!:)

Sanna

2013-01-19 - 18:21:17
Ssåååååååå gryyyymmm

Jojo ;**

2013-01-19 - 18:48:30
Älskar novellen!! As grrrrrryyym!!
Längtar redan till nästa kapitel :))

J:et

2013-01-19 - 18:59:28
det är så spännande..vill bara sträckläsa hela redan nu :D

:D

2013-01-19 - 20:20:19
as bra!!:D

Issa

2013-01-19 - 22:02:18
Såå bra!
Längtar sååå till nästa kapitel! <3

Laila

2013-01-19 - 22:54:14
Killarna spanar redan in henne ojojoj, men gryyyymt vilken tid kommer nästa upp imon??

Moa

2013-01-19 - 23:50:56
super bra!!!!

Wilma

2013-01-20 - 00:55:27
Åhhh vad bra! Din förra novell var helt fantastisk du lyckades verkligen med den men den här känns som om den kommer bli minst lika bra om inte bättre! Älskar din blogg!xx

Lina

2013-01-20 - 12:37:04
Åh gosh, jag älskar att dansa och One Direction, kan det bli bättre? Den här fanficen/novellen kommer bli grymmare än grymmast, känner det på mig haha!
Längtar till kapitel 6! xx

Anonym

2013-01-20 - 18:54:16
När kommer nästa?????????????????????


Superbra kapitel btw

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus