Stars are always shining - Chapter 7

Jag öppnade sakta mina ögon och möttes av ett starkt skinande ljus. Jag gnuggade dem försiktigt innan jag långsamt satte mig upp i sängen. Min blick for runt över rummet. Vart var jag? Väggarna var målade i en vit färg som matchades tillsammans med de mörkbruna lädersofforna och de krämfärgade gardinerna. En ihärdig smärta spred sig i mitt huvud och jag förbannade tyst mig själv för att jag hade låtit mig dricka så mycket igår. Jag lät min blick flyttas från fönstret ner till täcket som var inlindat kring min kropp. Jag drog försiktigt en flämtning, jag kunde väl inte ha haft sex medan jag var full? Det hade aldrig hänt innan så varför skulle det ha hänt nu? Försiktigt lyfte jag på täcket så att det var en glipa mellan min bara kropp och täcket och hastigt hejdade jag ett skrik. Jag var naken. Helvete också, vad fan hade hänt igår? Genast började paniken växa inom mig och jag slog en snabb blick på klockan, 12.07. Jag började inte jobba förrän om två timmar, men trots det så borde pappa eller tvillingarna ha märkt att jag var borta. Plötsligt bröts tystnaden av en lätt snarkning och min blick for från klockan ner till personen som låg bredvid mig. Vem fan var han? Snabbt reste jag mig upp ifrån sängen och drog bort täcket från min kropp samtidigt som jag började leta reda på mina kläder som låg utslängda lite vart stans i rummet till sist grabbade jag tag i min mobil. Jag låste snabbt upp den och såg att där fanns tio meddelanden ifrån Cam, sju från pappa och tre ifrån Alli och ett ifrån något okänt nummer. ”Crap” vad hade hänt med Cameron igår kväll om jag hade befunnit mig med killen? Min blick föll på killen igen. Jag kände igen honom. Men ifrån vart? Jag kunde inte ens komma ihåg namnet och ännu en gång svor jag tyst för att jag aldrig mer borde dricka. Hastigt tog jag upp väskan där jag proppade ner min klänning ifrån gårdagen och fort tryckte jag ner mobilen i bakfickan på mina jeans innan jag försiktigt öppnade dörren som gav ifrån sig ett högt knarrande. ”Damn it” muttrade jag tyst och slog en snabb blick uppåt. Han sov fortfarande. En lättad suck for ur mig och jag backade långsamt ut genom dörren.
”Hey, what are you doing there?” jag vände mig snabbt om med smått uppstirrade ögon och möttes av en blond kille som var några centimeter längre än mig vars blåa ögon granskade mig intensivt. ”Eh, I was just, ehm… it was nothing, gotta go, bye!” jag vände mig snabbt om och började med halvt springande steg gå genom korridoren bort till vad jag trodde var hissen. Var jag på något hotell? Min blick for bakåt där den blonda killen stod och stirrade på mig och jag konstaterade snabbt att så var fallet, men ett hugg inom mig sa mig att jag kände igen även den killen. Vad fan hade hänt igår kväll?
Jag klättrade smidigt och vant upp genom metallstegen som fanns på baksidan av vår lägenhet och som ledde perfekt in till mitt rum. I nödsituationer, så som denna, hade jag använt denna stegen för att inte lyckas bli ertappad med sådant jag visste att jag absolut inte fick göra, som att t.ex. vara hemifrån hela natten och ha sex med en total främling. ”What the hell happend last night?” muttrade jag tyst samtidigt som jag lät fönstret glida upp och jag tassade snabbt bort till sängen innan jag drog på mig mjukisbyxor och rufsade till håret en aning innan jag stegade bort mot dörren. Så fort jag öppnade dörren kom pappa ut från sitt arbetsrum och jag kände direkt hur paniken växte inom mig. Han hade säkert märkt att jag var borta. Men precis som vanligt kom ett ”Goodmorning” ur hans mun innan han gick vidare bort mot toaletten, en lätt suck kom ur mig ”Goodmorning dad”. Jag hade klarat mig ännu en gång.


Jag vaknade av ihärdiga knackningar på dörren som inte verkade ta slut, trött reste jag mig upp ur sängen och drog på mig kalsonger innan jag började gå mot dörren. Så fort jag öppnat den rusade Niall in och slog sig ner på sängen med ett flin. 

”So… I saw that you had some company tonight?” hans leende växte bredare desto mer han drog ut på meningen och min blick föll direkt på den tomma platsen på sängen bredvid honom. ”Crap! She’d left?” sa jag och och kollade med blicken runt om i rummet. Alla hennes saker var borta. ”Yeah, she kind off… runned away” han kollade förundrat på mig och jag slog mig ner i läderfåtöljen. ”So who was she? I think I recognized her…” jag hann bara öppna munnen innan Niall tog till orda igen ”Wait a sec, it was her, wasn’t it?! YOU HAD SEX WITH THAT HOT GIRL FROM THE ZOO DIDN’T YOU?” skrek han. Jag nickade lätt på huvudet “Yeah… I did, but I don’t even got her number…” min blick for ännu en gång över rummet i hopp om att få se en lapp med nerkletade siffror på. Men ingenting. ”Why?” sa Niall och jag kollade undrandes på honom ”What?”. Han satte sig tillrätta i sängen och kollade intensivt på mig ”Why did you have sex with her? You barely know her! And we are only staying here for today, tomorrow we leave for NYC” sa han. Jag ryckte lätt på axlarna. Vad skulle jag säga? Att jag hade fallit för henne första gången jag såg henne? Att jag höll på att dö varje gång hon dansade för att hon var så himla fantastisk? Att jag inte kunde motstå att kyssa henne trots att hon var stupfull? Och när hon bad att få följa med mig hem, skulle jag bara avvisa henne då? Det hade varit kärlek från första ögonkast. Åtminstone för mig. När jag fortfarande inte hade sagt något reste sig Niall och gick förbi mig tills han stannade i dörröppningen ”Harry’s gonna freak out, he was totally into that girl too” sa han precis innan han slängde igen dörren. Jag suckade djupt. Vi var i Bronx. Jag hade haft sex med den mest fantastiska tjejen på jorden. Hon kom antagligen knappt ihåg mig. Jag hade en dag på mig att hitta henne. Helvete.

När klockan började närma sig ett, klev jag ut från rummet och började bana min väg ner till restaurangen där jag förmodade att resten av killarna var. Jag höll tummarna om att Niall inte hade sagt ett ljud angående Olive och att vi kunde fortsätta precis som om ingenting hade hänt. Så fort hissen öppndes möter jag Paul. ”Goodmorning” säger jag trött. ”Morning Zayn, slept well?” jag nickar ”Yeah, ehm… what happens today?” frågar jag och möter hans ögon. ”Oh, you guys are free today, it’s Sunday so just go out and have fun!” jag höjer lätt på ögonen ”Really?”. Han nickar lätt på huvudet innan han kliver ut genom hissen på entré planet. ”Are you coming?” säger han när han vänt sig om. Jag skakar snabbt på huvudet, ”Sorry I have something to do” skriker jag innan dörrarna stängs igen.

Med snabba steg närmar jag mig entrén till Bronx Zoo och lika snabbt kliver jag in där. Min blick avläser snabbt området och jag inser att zoo:et i vanliga fall är så mycket vackrare än vad det var igår när här var proppat med människor. Snart finner jag vad jag söker och kliver bort mot en lång kille med ljust hår som är gömt under en mössa och som har en personaljacka på sig.
”Ehm, excuse me” säger jag och knackar lätt på killens arm. ”Yeah?” han ställer sig så att han lutar sig mot sopkvasten innan han möter mina ögon. ”Do you know if Olive is here today?” hans ögon spärras lätt upp vid Olives namn innan han stirrar intensivt på mig. ”Why?” säger han och ler sarkastiskt. ”I just need to talk to her” svarar jag och kollar på honom med samma intensiva ögon. Han tar ett lät steg bakåt innan han rycker lätt på axlarna ”Sorry she’s not here today” jag känner hur modet sjunker när han går tillbaka till att sopa innan en skrovlig röst hejdar mig från att ta de få stegen som leder ut ifrån parken. ”She’s not her… yet” jag vänder mig om och möter Gregorys leende ansikte ”So she’ll be here soon?” frågar jag med en ton av glädje i rösten, han nickar lätt åt min fråga ”She starts to work at 3 p.m so she’ll be here any minute” sa han innan hans blick flyttas till något bakom mig. Sakta följer jag hans blick innan jag står helt omvänt och kollar rakt mot utgången där hon med snabba steg går mot vår riktning, men så fort hon möter mina ögon, tvärstannar hon och vänder mot det helt motsatta hållet. Med halvt springandes steg börjar jag följa hennes riktning men när jag precis rundat hörnet kommer jag ut på ett stort torg, som är helt tomt. Inte en enda människa inom synhåll. Vart tog hon vägen?

Kommentera!

Kommentarer

Issa

2013-01-22 - 18:02:18
Inte okej och avsluta där! Måste få läsa mer!! Sååå bra verkligen! Xx

jessica

2013-01-22 - 19:40:53
Superbra!!....BÄST!!!!....kan inte sluta läsa :D

undra vad hon tog vägen och i fall Zayn hittar henne, vad kommer hon säga.... ;)

jessica

2013-01-22 - 19:41:18
vart *

Sanna

2013-01-22 - 20:19:57
BÄST!

Wilma

2013-01-22 - 20:37:36
Så otroligt bra!!! Vill verkligen ha mer nu! Älskar den nya novellen!xx

:D

2013-01-22 - 20:42:19
OMG aaaas bra!!:D

Moa

2013-01-22 - 21:05:29
meer!!!! jätte bra ju!!!!!

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus