Stars are always shining - Chapter 9

I förra kapitlet:
“Can we just start over? I’m Zayn” jag kollade undrandes på honom innan min blick åkte ner till hans utsträckta hand, hans namn kändes bekant, men trots det kunde jag inte koppla han till magkänslan som sa att jag visste vem han var. Sakta tog jag tag i hans hand ”And I’m Olive”. 
”Okay… ehm… what exactly do you mean by ’start over’. I mean, we can’t just forget that we actually slept together, at least I can’t… and…” sa jag tyst och iakttog Zayn fortfarande som känslan om igenkännlighet hade börjat bli större och större i min mage. Det var något med killen som gjorde att jag inte nöjde mig med att bara veta hans namn, han säger inte hela sanningen för mig. Han mötte min blick och ryckte lätt på axlarna ”I don’t want to forget”. Jag kollade förundrandes på honom innan jag öppnade min mun ”We bearly know each other, and I don’t usually sleep around with strangers. You must have done something good to get me in bed?!” jag slår ut med armarna som om det hela var ett hopplöst fall. Precis så som jag kände mig för tillfället, på bara några timmar hade min redan katastrofala värld blivit ännu mer komplicerad på grund av att en kille börjat följa efter mig och verkade veta mer om mig än vad jag visste om honom.
”Well… I told you last night that I could call a cab for you so you would come home safely. But you said that you didn’t want to go home because then some ‘trubbel’ would appear. So you asked if we couldn’t go to my place” han kollade upp i taket samtidigt som han lätt fuktade sina läppar, innan han flyttade sin blick till mig igen “and I couldn’t say no. So… when we got to the room, you eh… you started to kiss me… and I can’t lie to you and said that I didn’t want you to kiss me”. Jag kollade på honom med lätt öppen mun innan jag kom på mig själv och stängde den hastigt. ”So you’re telling me that… what, I don’t get it? Isn’t one night stands supposed to be just ’one night stands’, why did you follow me? And how do you know where I work?” frågorna kom flygandes ur min mun samtidigt som jag reste på mig och började vandra fram och tillbaka framför bänken, jag tror inte ens att jag uppfattade vad det var killen hade sagt ifrån första början. Han kollade skuldmedvetet på mig innan hans blick flyttades till något på väggen bakom mig, snabbt stannade jag och snurrade runt innan jag möttes av den stora postern som Gregory antagligen glömt att plocka ner. Affischen angående One Directions ankomst. Med stirrande ögon kollade jag från Zayn och tillbaka till planschen innan jag stegade bort mot den för att ta mig en närmare titt. Min blick föll över de fem ansiktena och när jag kom till den sista, gick min igenkännliga oro över. Det var han, utan tvekan. Tveksamt snurrade jag runt i hopp om att det absolut inte skulle vara den Zayn Malik. Men hur många i världen fanns det egentligen som hette Zayn? När min blick föll på killen satt han med huvudet lutat i sina händer och kollade på mig med oroliga ögon. Jag öppnade lätt munnen för att säga något men lika snabbt stängde jag den innan jag tog ytterligare en titt på planschen. Det var han, helt klart. Samma mörka intensiva ögon, samma svarta hår, samma kindben och mun. Samma, samma, samma. Jag öppnade munnen igen och fuktade snabbt mina läppar innan jag harklade mig ”you are him”. Orden var långt ifrån en mening utan ett konstaterande, och sakta nickade killen på huvudet och skulle precis öppna munnen när jag avbröt honom ”YOU ARE HIM? YOU ARE ZAYN MALIK FROM ONE DIRECTION? OMG WHY DIDN’T YOU TELL ME? OH GOD OH GOD OH MY FUCKING GOD” jag slog mig förtvivlat ner på platsen bredvid honom innan jag slog händerna för ansiktet. ”What if someone saw us together at the club? Saw as leave together? Saw us having sex? Saw me leaving your hotel this morning? What if I’m already all over the internet? I CAN’T HANDLE THAT!” orden kom ur mig som en blandning mellan förtvivlat mumlande och skrikande i ett och samma. Snart kände jag en hand på min axel och jag lät trött mina händer falla ner i knäet innan jag mötte hans blick.
”If something like that happend, I’m so, so, so sorry” jag kollade in i hans ögon och kunde inte se något annat än sorgsenhet i dem. Jag försökte mig på ett leende innan min blick föll på planschen igen. ”I guess Gregory showed you this house” sa jag och lät armen flyga ut i en lätt rörelse ”while I was dancing… wasn’t he?” jag mötte Zayns ögon och han nickade lätt samtidigt som ett leende bildades på hans läppar. Jag kunde inte låta bli att le när han log, hans leende var som smaken av choklad, sådär sött och gulligt som man aldrig tror att en person ens ska klara av att göra. ”Yeah… he did. And I couldn’t stop think about you after we left. You were amazing Olive, and you were even more amazing on that dance floor last night. I guess that’s why I went up talking to you in the first place” jag höjde lätt på ögonbrynen “because of my dance?” sa jag sarkastiskt. Han skrattade och skakade lätt på huvudet “maybe because you’re hot too”. Han mötte mina ögon ännu en gång och jag log mot honom innan jag kollade ner på mina händer ”It’s sad that I don’t remember anything from last night. It would’ve been nice to actually remember our first talk”
“Well, then it’s good one of us remembers it, right?”
“Yeah, I guess” sa jag och log “So… we’re friends?”
“Only if you want to” sa han och skrattade lätt.

Gregory hade på något sätt fått reda på allting som hade hänt mellan mig och Zayn, antagligen för att Zayn hade berättat för honom varför han var så ihärdig av att få tag på mig, så han hade låtit mig sluta tidigt utan att min lön skulle bli indragen.
”So, ehm… do you want to grab something to eat? I mean only if you want to? It’s not every day you get new friends” sa Zayn under tiden som vi gick ut från zoo:et. Jag log mot honom “It would’ve be really awesome if we did, but only if I get to choose place. Because one of us is a celebrity and the other one, don’t want to get any photos of us together spreading all over the internet”
“Haha, sure, you choose”
 Efter en taxifärd som hade tagit drygt en halvtimme, befann vi oss nu utanför Brox City där det enligt mig och mina kompisar fanns den bästa milkshaken i hela världen.
“Are you kidnapping me?” frågade Zayn när vi tagit ett steg in i milkshakebaren och han studerade den lilla baren som var nästintill folktom och halvt nerlagd, jag skrattade och skakade på huvudet innan jag drog in han vid det bortersta bordet. ”No I’m not kidnapping you, I’m taking you as far away from media as possible” sa jag samtidigt som jag slog mig ner på den röda soffkanten, Zayn gjorde likadant fast på soffan mittemot och snart hade servitrisen kommit fram till oss.
”I got this” sa jag precis när Zayn skulle börja beställa ”Two apple-banana-kiwi-orange-cherryberry-strawberry-chocolate milkshakes with a bunch of raspberrys on the top” servitrisen skrev ner allt snabbt och enkelt innan jag möttes av en stirrandes Zayn. ”What the hell did you just order? That sounds so disgusting? Who have apple and chocolate and kiwi in the same milkshake? I’ll tell you; NO ONE” jag skrattade åt hans uppstirrade ansiktsuttryck innan jag lätt ryckte på axlarna “You’ll see, I promise you it will be the best milkshake you’ve ever tasted!”
”I don’t belive you” sa han innan servitrisen kom tillbaka med två milkshakes i en färg som var knall grön. ”You’re trying to poison me” sa han förfärat och stirrade ner på milkshaken som hade ett rött sugrör nertryckt i sig. ”I’m not trying to posion you?” skrattade jag fram innan jag tog en stor klunk av milkshaken ”try it, it’s delicious!”. Han kollade på mig med ögonen vilt öppna och med pannan upptryckt i några lätta rynkor. ”You’re kidding with me, this can’t possibly be good”
”But it is, you don’t trust me?”
”Like you said, I bearly know you” han blinkade lätt med ögat innan han försiktigt förde munnen mot sugröret. Jag studerade honom samtidigt som drickan kom upp genom sugröret och slutligen nådde hans mun. Efter en stund svalde han lätt och sken upp i ett glatt leende. ”This is, the best milkshake I’ve ever tasted” sa han och sörplade i sig ännu en klunk, glatt skakade jag på huvudet innan även jag började dricka min. Det var något med den här killen som gjorde att det var otroligt lätt att prata med honom, att ha roligt med honom, en kille, som trots att vi var nästintill totala främlingar för varandra, nästan gick att lita på. 
Gabriella önskade om att få 'previous' snuttar om vad som har hänt i förra kapitlet, så här har ni det! :)
Kommentera!

Kommentarer

carlie

2013-01-25 - 17:23:01
Super=)

Laila

2013-01-25 - 17:55:01
Jaaaaaa jag har längtat och här är den kapitel 9 den var grym och bra med previosly snuttar;)

Sanna

2013-01-25 - 17:56:22
Bääääääästaaaaaaaaaaaa

Wilma

2013-01-25 - 18:19:51
Grymt bra! Känns veerkligen som att man börjar komma in i novellen nu! Längtar till nästa! xx

jessica

2013-01-25 - 18:31:31
SUPERBRA!!!! ;D undrar ifall hon möter killarna i nästa kapitel....;) Det var bra med previosly snuttar, man kommer bättre ihåg då :) ;D

Anonym

2013-01-25 - 19:17:52
Hur bra som helst :)

Hilda

2013-01-25 - 22:54:20
så himla bra :)

J:et

2013-01-26 - 04:00:50
Jättebra med previous snuttar :D

Moa

2013-01-26 - 17:26:26
jätte bra!!!

Skriv en kommentar









STARS ARE ALWAYS SHINING : Handlar om 17 åriga Olive Whitgeri, som bor i Bronx, i utkanten av New York City. Efter hennes mammas död lever hon tillsammans med sin pappa och två yngre tvillingsyskon på de få pengar hennes pappa får in som journalist. Dansa är hennes största passion men för att ha råd med danslektioner och mat till hushållet tvingas hon jobba extra på Bronx Zoo, där hon en dag av en slump träffar det världskända pojkbandet One Direction.

Tema gjort av Mimmi Thorneus